سوئیفت همچنان به بانک‌ها خدمات ارائه می‌کند.

 بانک مرکزی هر گونه عدم ارائه خدمات از طریق سوئیفت را رد کرد.
.
پس از انتشار برخي خبرها مبني بر احتمال مسدود شدن مروادات بانکي مربوط به ايران در سيستم بانکي سوئيفت،روابط عمومي بانك مركزي این موضوع را رد کرد و اعلام کرد: بانک مرکزی و بانک‌های عامل دیگر همچنان در چارچوب سوئیفت مبادرت به ارسال پیام‌های ارزی كرده و عملیات‌های ارزی بین واحدهای ارزی بانک‌های داخل کشور و بانک‌های خارج کشور در همين چارچوب انجام ‌می‌شود.
.
به گزارش ایلنا، سونیفت یک انجمن غیر انتفاعی است که مرکز آن در بلژیک قرار دارد و به منظور تسهیل در روابط تجاری بین بانک‌ها و عملیات ارزی آن‌ها و همچنین رعایت کردن استانداردهای مالی بین بانک‌ها و شناسایی پیام‌ها جلوگیری از ائتلاف زمان در بانک‌ها و تنظیم مقررات بین بانکی تاسیس شده است.

.
با ارسال پیام از طریق شبکه سوئیفت امکان برقراری ارتباط بین رایانه‌های دو بانک و انجام کلیه مراحل حسابداری از قبیل عملیات بستانکاری و بدهکار کردن حساب‌های زیربط، تهیه صورت‌حساب و صورت مغایرت بدون دخالت نیروی انسانی امکان‌پذیر بوده و روز کاری بعد کلیه اقدام باز حساب‌های ارزی مشخص و امکان رفع مغایرت‌ها به‌طور سریع فراهم خواهد بود. انجام این‌گونه عملیات به صورت (سنتی دستی) با چند ماه تأخیر استخراج می‌شود. از طرفی در سوئیفت پیام‌های بانکی استاندارد هستند و برای هر نوع امور بانکی یک پیام مشخص و تعریف شده است و کلیه بانک‌های عضو سوئیفت ملزم هستند برای مخابره پیام از فرمت خاص استفاده کنند. هم‌چنین کلیه ارزها در سیستم سوئیفت استاندارد و بین‌المللی هستند. پس می‌توان گفت مزایای استاندارد بودن عبارتند از:

.
الف _ جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن افراد در تنظیم متون پیام‌های بانکی.
ب _ شناسایی سریع پیام‌ها.
ج _ جلوگیری از اتلاف وقت در تنظیم متن پیام‌های بانکی.
د _ سرعت بخشیدن به تنظیم متن پیام‌های بانکی.

 .

منبع: ايلنا

.

 

International interbank transfers (Swift)آمادگی سوئیفت برای قطع همکاری با ایرانارز در مبادلات بانکیایرانبانک مرکزی اروپابانک مرکزی ایرانتحریم بانک مرکزی ایرانتحریم موسسات مالی و بانک‌های ایرانتحریم‌‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایرانجووآن هلیخدمات سوئیفتسازمان جهانی انتقالات بین بانکیسازمان جهانی انتقالات بین بانکی (سوئیفت)سامانه انتقال پیام‌های بین بانکی بین‌المللیسامانه سویفتسوئیسسوئیفتسوئیفت ‌کدسویفتشبکه سوئیفت‌ نتفشارهای آمریکامؤسسه‌های مالیمتوقف کردن فعالیت‌های بین بانکی بین‌المللیمجرای نقل و انتقالات بین بانکینهاد مالینهادهای مالی ایران
نظرات (0)
ثبت نظر