اجرای طرح معافیت حق‌بیمه سهم کارفرما در کارگاه‌های کشاورزی

به گزارش تأمین، اسحاق رائیجی با بیان این خبر گفت: داشتن پروانه تأسیس، بهره‌برداری و نظام صنفی کشاورزی، تأیید شیوه اداره زمین کشاورزی به شکل مکانیزه و مشخص بودن حدود ملک کشاورزی، از عمده‌ترین شرایط برخورداری از معافیت بیمه‌ای برای کشاورزان است.

.
وی افزود: حداقل پایه مساحت زمین کشاورزی برای برخورداری از این معافیت ۲ هکتار به ازای هر کارگاه بوده و اشتغال کارگران باید به تأیید بازرسان این سازمان برسد.

.
رائیجی گفت: مالکان زمین‌های کشاورزی که در زمین کشاورزی خود کار کرده و حالت کارفرمایی دارند، نیز می‌توانند از مزایای این معافیت بیمه‌ای برخوردار شوند.

.
سرپرست اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان تأکید کرد: حداکثر سقف برخورداری از این معافیت بیمه‌ای برای هر کارگاه مرتبط با تولیدات کشاورزی، باغی و زراعی ۵ نفر کارگر و برای بهره‌مندی کشاورزان از این فرصت، هیچ محدودیت سهمیه و فرصت قانونی مشخصی درنظر گرفته نشده است.

.
وی اظهار داشت: کارگاه‌های کشاورزی تحت‌پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی که به دلیل خشکسالی نتوانسته‌اند محصول خود را برداشت کرده و حق‌بیمه‌شان را بپردازند، می‌توانند با پرداخت اصل حق‌بیمه از قانون بخشودگی جرایم برخوردار شوند و برای بهره‌مندی از این بخشودگی باید اصل حق‌بیمه به صورت یکجا پرداخت شود و امکان تقسیط آن وجود ندارد.

 .

 

اجرای طرح معافیت حق‌بیمه سهم کارفرما در کارگاه‌های کشاورزیبخشودگي بيمه كشاورزيحداقل پایه مساحت زمین کشاورزیکارگاه‌های کشاورزی تحت‌پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعیمعافيت بيمه خود مالك كشاورزيمعافیت بیمه‌ای برای کشاورزانمعافیت حق‌بیمه سهم کارفرما
نظرات (0)
ثبت نظر