فراخوان حسابداران رسمي براي ارائه نظرات و پيشنهادات اصلاحي ؛ انتشار دستورالعمل‌های کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

اداره‌ی حسابرسی و گزارشگری مالی پیش‌نویس دستورالعمل کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را منتشر ساخت. این سازمان در اجرای ماده ۳۵ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس، تدوین و تصویب دستورالعمل یادشده را در دستورکار قرار داد و پیش‌نویس آن را بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در کمیته‌ی استانداردها و آموزش سازمان تهیه کرده است.

.

گفتنی است استقرار و به‌کارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش در شرکت‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل در ارتقای شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه و همچنین کمک به مدیران شرکت‌ها در جهت حصول اطمینان بیشتر نسبت به تحقق اهداف اثربخشی و کارایی عملیات، رعایت مقررات گزارشگری مالی و سایر الزامات قانون بازار اوراق بهادار است.

 .

سازمان بورس از حسابداران رسمی درخواست کرده در صورتی که نظرات و پیشنهادهای اصلاحی در خصوص دستورالعمل فوق دارند حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه به این سازمان ارائه نمایند.

.

.

جناب آقای ملک آرایی

دبیر کل محترم جامعه حسابداران رسمی ایران

.

با سلام و احترام،

همانگونه که مستحضر هستید استقرار و بکارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش در شرکت‌ها، یکی از مهمترین عوامل در ارتقای شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه و همچنین کمک به مدیران شرکت‌ها در جهت حصول اطمینان بیشتر نسبت به تحقق اهداف اثربخشی و کارایی عملیات، رعایت مقررات گزارشگری مالی و سایر الزامات قانون بازار اوراق بهادار می‌باشد.

.

با توجه به مراتب فوق و با عنایت به اینکه در راستای اجرای ماده‌ ۳۵ دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (مصوب ۰۱/۱۰/۱۳۸۶)، تدوین و تصویب “دستورالعمل كنترل‌های داخلي براي ناشران پذيرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران” در دستور کار این سازمان قرار دارد؛ به پیوست پیش‌نویس دستورالعمل مذکور که با توجه به مطالعات تطبیقی و همچنین بررسی‌های انجام شده در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است، جهت استحضار و اظهارنظر ارسال می‌گردد.

.

خواهشمند است دستور فرمایید در صورتی که نظرات و پیشنهادات اصلاحی در خصوص دستورالعمل فوق مطرح می‌باشد، حداکثر تا تاریخ ۲۰/۱۰/۹۰ به این سازمان ارائه گردد.

 

با تجدید احترام

آزاده مداحی


پیش‌نویس دستورالعمل کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهاداردستورالعمل‌های کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهاداركنترل‌های داخليماده‌ي 35 دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار
نظرات (0)
ثبت نظر