نرم افزارحسابداری صدگان

فراخوان حسابداران رسمي براي ارائه نظرات و پيشنهادات اصلاحي ؛ انتشار دستورالعمل‌های کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

0 774

حسابداراپ

اداره‌ی حسابرسی و گزارشگری مالی پیش‌نویس دستورالعمل کنترل‌های داخلی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را منتشر ساخت. این سازمان در اجرای ماده ۳۵ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس، تدوین و تصویب دستورالعمل یادشده را در دستورکار قرار داد و پیش‌نویس آن را بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در کمیته‌ی استانداردها و آموزش سازمان تهیه کرده است.

.

گفتنی است استقرار و به‌کارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش در شرکت‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل در ارتقای شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه و همچنین کمک به مدیران شرکت‌ها در جهت حصول اطمینان بیشتر نسبت به تحقق اهداف اثربخشی و کارایی عملیات، رعایت مقررات گزارشگری مالی و سایر الزامات قانون بازار اوراق بهادار است.

 .

سازمان بورس از حسابداران رسمی درخواست کرده در صورتی که نظرات و پیشنهادهای اصلاحی در خصوص دستورالعمل فوق دارند حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه به این سازمان ارائه نمایند.

.

.

جناب آقای ملک آرایی

دبیر کل محترم جامعه حسابداران رسمی ایران

پندار سیستم

.

با سلام و احترام،

همانگونه که مستحضر هستید استقرار و بکارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش در شرکت‌ها، یکی از مهمترین عوامل در ارتقای شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه و همچنین کمک به مدیران شرکت‌ها در جهت حصول اطمینان بیشتر نسبت به تحقق اهداف اثربخشی و کارایی عملیات، رعایت مقررات گزارشگری مالی و سایر الزامات قانون بازار اوراق بهادار می‌باشد.

.

با توجه به مراتب فوق و با عنایت به اینکه در راستای اجرای ماده‌ ۳۵ دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (مصوب ۰۱/۱۰/۱۳۸۶)، تدوین و تصویب “دستورالعمل كنترل‌های داخلي براي ناشران پذيرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران” در دستور کار این سازمان قرار دارد؛ به پیوست پیش‌نویس دستورالعمل مذکور که با توجه به مطالعات تطبیقی و همچنین بررسی‌های انجام شده در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است، جهت استحضار و اظهارنظر ارسال می‌گردد.

.

خواهشمند است دستور فرمایید در صورتی که نظرات و پیشنهادات اصلاحی در خصوص دستورالعمل فوق مطرح می‌باشد، حداکثر تا تاریخ ۲۰/۱۰/۹۰ به این سازمان ارائه گردد.

 

با تجدید احترام

آزاده مداحی


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.