- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق‌بیمه/ بيمه بيكاري سال ۹۲

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهرداد محقق‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه شورای عالی کار [1] درخصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ۹۲، گفت: براساس این تصویب‌نامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور دستمزد مقطوع سال ۹۲ را به هنگام دریافت لیست و حق‌بیمه اعمال می‌کنند.



محقق‌زاده با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه در سال ۹۲ مبلغ ۱۶۲ هزار و ۳۷۵ ریال است، اظهار داشت: سایر سطوح دستمزدی نیز براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۹۱ معادل ۱۰ درصد به علاوه رقم ثابت ۱۹ هزار و ۴۸۵ ریال افزایش می‌یابد، همچنین پرداخت حق‌بیمه آن گروه از بیمه‌شدگان اختیاری که مبنای پرداخت حق‌بیمه آنان در سال ۹۱ از رقم روزانه ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ ریال بیشتر می‌باشد همانند سایر سطوح دستمزدی افزایش یافته، مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد روزانه کمتر نباشد.



معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: کلیه پرداخت‌های آن دسته از بیکاران که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ ۱/۱/۹۲ به بعد می‌باشد با رعایت حداقل دستمزد سال‌جاری خواهد بود. همچنین پرداخت‌های آن دسته از مقرری‌بگیران سنوات قبل که در سال‌جاری ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال ۹۲ باشد تا مبلغ حداقل دستمزد سال ۹۲ ترمیم می‌شود.



محقق‌زاده حداکثر دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه را نیز در سال ۹۲ براساس مصوبات [2] شورای عالی تأمین‌اجتماعی و هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل یک‌میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام کرد.