پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی

رییس اداره حسابرسی شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که با هدف شفاف‌سازی مسایل مالی دولت، نظام حسابداری تعهدی در حال اجراست، گفت: از ابتدای سال آینده ماموریت‌های جدیدی برای پیاده سازی این نظام تعریف و ابلاغ می‌شود.


به گزارش ایسنا، حسین کاظم پور در همایش آموزشی «حسابداری تعهدی، صورت‌های مالی  و بدهی‌ها و مطالبات دولت» در یزد  بر آمادگی دستگاه‌های اجرای در این زمینه تاکید کرد و گفت: اجرای صحیح این نظام در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار می‌گیرد .

وی تسویه اقلام سنواتی دستگاه‌های اجرایی و بررسی آن را از دیگر مسایل مهم برای پیاده‌سازی نظام حسابداری تعهدی عنوان کرد و با بیان این که توجه به این موضوع هم در ارزیابی سالانه دستگاه‌ها مهم است، افزود: برای اجرای بهتر نظام حسابداری تعهدی باید ضعف‌ها، ابهامات و مشکلات موجود برطرف شود و در این زمینه آموزش از ضروری‌ترین نیازهاست.

وی ارائه تصویر شفاف از وضعیت و عملکرد مالی دولت را از اهداف اجرای نظام حسابداری تعهدی برشمرد و گفت: با اجرای این نظام تمام دارایی‌ها و بدهی‌ها  و هزینه‌های دولت به صورت شفاف در صورت وضعیت مالی ارائه می‌شود.

کاظم پور از ارائه لایحه حذف دوره متمم بودجه  از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه گردش مالی دولت و به تبع آن گزارشگری مالی دولت روان‌تر خواهد شد .

وی با بیان این که قانون بودجه سالانه ابلاغ می‌شود، بر آشنایی کامل ذیحسابان و مدیران مالی با این قانون و همچنین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد .



استانداردهای حسابداری بخش عمومیاستفاده از مبنای تعهدیاستفاده از مبنای تعهدی طبق استانداردهای حسابداریالزام در استفاده از مبنای تعهدی طبق استانداردهای حسابداریپیاده سازی نظام حسابداری تعهدیحسابداري تعهديحسابداری تعهدیمبناي تعهديمبنای‌ تعهدی‌مبنای حسابداری تعهدینظام حسابداری بخش عمومینظام حسابداری تعهدی
نظرات (0)
ثبت نظر