اجرای حسابداری تعهدی؛ گامی در جهت شفاف‌سازی اطلاعات مالی

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور از تهیه صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور توسط اداره کل هماهنگی و تلفیق حساب ها و روش های حسابداری و ارسال آن به هیات دولت خبر داد.


به گزارش اقتصاد آنلاین، سید رحمت الله اکرمی،  با اعلام این خبر اظهار داشت: صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با وجود تمدید دو ماهه مهلت صورت حساب دریافت و پرداخت نهایی دستگاه های اجرایی کشور، با تلاش های شبانه روزی زودتر از موعد مقرر قانونی و صرفا با استفاده از سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما) مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قوانین بودجه سنوات مذکور تهیه و تنظیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای حسابداری تعهدی در سطح دولت از ابتدای سال ۱۳۹۴، اصلاحاتی بنیادین در نظام مالی و محاسباتی کشور آغاز شده که هدف آن اجرای بند (۹) سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اعتلای نظام مدیریت مالی  دولت و زمینه سازی برای استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.

اکرمی تصریح کرد: با تکمیل اجرای حسابداری تعهدی طی سنوات آینده و تهیه صورت های مالی دولت، اطلاعات شفاف تری برای تصمیم گیری های زیربنایی کشور به ویژه در ارتباط با دارایی ها، بدهی ها و ارزش خالص دولت ارائه خواهد شد.



استفاده از مبنای تعهدیاستفاده از مبنای تعهدی طبق استانداردهای حسابداریالزام در استفاده از مبنای تعهدی طبق استانداردهای حسابداریحسابداري تعهديحسابداری تعهدیمبناي تعهديمبنای‌ تعهدی‌
نظرات (0)
ثبت نظر