اظهارنامه مودیان مالیاتی مورد اعتماد ماست

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: ما به اظهارات مودیان اعتماد می‌کنیم و براین اساس به صورت‌های مالی آنها با استناد به اظهارات شخصی افراد رسیدگی می‌کنیم.


سید کامل تقوی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص موضوع مورد بحث در آخرین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ تصریح کرد: در این جلسه موضوع چگونگی تسهیل کمک به واحدهای تولیدی و امر اشتغال بررسی شد .
وی افزود: براساس اختیارات قانونی سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین تاکید رییس و اعضای فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی بنا شد که سازمان امور مالیاتی برای عملکرد سال ۹۴ و ۹۵ واحدهای کوچک و متوسط، در بررسی اسناد و مدارک مودیان از سوی ممیزین براساس اظهارنامه های تسلیمی افراد و بدون رسیدگی به صدور برگ قطعی آنها اقدام کند.

وی با بیان اینکه به این شکل، زمینه اعتماد به اظهارات مودیان فراهم خواهد شد، گفت: براین اساس سازمان امور مالیاتی کشور ، صورتهای مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را براساس اظهار خود مودیان مورد پذیرش و بررسی قرار خواهد داد.
تقوی نژاد با اشاره به حذف ۱۴ مورد از مجوزهای سازمان امور مالیاتی کشور برای این واحدها و همچنین قانون استعلام نظام بانکی برای دریافت تسهیلات ، افزود: با مقرراتی این روند را ساده سازی کردیم .
وی ادامه داد: بر این اساس اخذ تسهیلات برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از دریافت مجوز مالیاتی معاف شد.


اظهارنامه مودیان مالیاتی مورد اعتماد ماستتبصره 1 ماده 186تبصره1ماده186قانون مالياتهاي مستقيمتسهيلات بدون گواهي ماده 186دريافت نامه استعلام بانكها و موسسات اعتباري در خصوص گواهي موضوع تبصره يك ماده 186صدور گواهي موضوع تبصره يك ماده186 قانون مالياتهاگواهی مالیاتی واممانع گواهی مالیاتی برای دریافت‌کنندگان واممعافیت واموام افراد حقیقی تا ۱۰۰ میلیون تومان نیاز به گواهی مالیاتی
نظرات (0)
ثبت نظر