صفرهای پول ملی کم می‌شود

قائم‌مقام بانک مرکزی از تداوم روند کنترل تورم در سال آینده خبر داد و گفت: سه تا چهار صفر از پول ملی ایران حذف خواهد شد.


به گزارش مهر، کمیجانی درخصوص کنترل نرخ تورم در سال های آتی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی موفق شده است نرخ تورم را در دامنه زیر ۱۰ درصد کنترل کند. در سال آینده نیز این روند ادامه می یابد و سیاست های بانک مرکزی بر ادامه کنترل نرخ تورم و نگه داشتن این نرخ در دامنه زیر ۱۰ درصد استوار است.وی درخصوص حذف صفر از پول ملی اظهار کرد: بانک مرکزی برنامه ای جامع برای اصلاح پول ملی و حذف ۳ تا ۴ صفر از اسکناس در دست اقدام دارد، اما برای این اقدام به زمان بیشتر و دستیابی به ثبات اقتصاد کلان نیاز داریم و در عین حال باید از کنترل نرخ تورم اطمینان کامل داشته باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه کاستن از شکاف میان دو نرخ ارز رسمی و مبادله ای از دیگر اقدامات اساسی است که در لیست سیاست های اصلاحی بانک مرکزی قرار دارد، عنوان کرد: کاهش شکاف میان این دو نرخ از دیگر اقدامات اساسی و ازجمله سیاست های اصلاحی بانک مرکزی است چرا که نظام چندنرخی، مشکلات بسیاری از جمله ایجاد فساد و رانت و انحراف در اقتصاد را در پی دارد. خوشبختانه بسترهای لازم برای گذر به نرخ ارز یکسان فراهم شده و با مهیاتر شدن شرایط اقتصاد کلان این اقدام مهم در آینده عملیاتی خواهد شد.


4 صفر پول ملیآخرین اخبار تغییر واحد پول ملیآخرین اخبار مربوط به حذف صفر از پول ملیآخرین تحولات مربوط به معوقات بانکیاثر حذف صفر بر ارزش دارايي‌هااحتمال انتشار اسکناس درشتاخبار تغییر واحد پول ملیاصلاح پول ملياصلاح واحد پول ملياقتصاد‌ ايران آماد‌ه تومان نيستبرداشتن صفرهاي پول ملي و ارزش حساب‌هاي بانکيپول جديد ايرانی در راه استپول ملیتحلیل یکی پیشنهاددهندگان از تغییر واحد پولیتصویب بودجه سه دوازدهمتغیر واحد پول ایرانتغییر واحد پول ملیتغییر واحد پول ملی دردسرساز می‌شودحذف 4 صفر از پول ملیحذف 4 صفر ازپولحذف 4 صفر پول ملیحذف ۴صفرصفرهای پول ملیصفرهای پول ملی کم می‌شود
نظرات (0)
ثبت نظر