تصویب یک فوریت استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

توضیح سایت: این استفساریه مصوب شد.

متن کامل طرح استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بدین شرح است:


آیا در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان منظور از مستثنی شدن #مقامات مصرح در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری به‌کارگیری افرادی است که در زمان بازنشستگی به یکی از سمت‌های مذکور انتصاب یا انتخاب می‌شوند؟

پاسخ- بله. بازنشستگانی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت‌های مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری به‌کارگیری می‌شوند، از شمول این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی و قبل از آن داشتند، ملاک نیست.

آیا مستثنی نمودن نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات از شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان صرفاً ناظر به تجویز به‌کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه‌های مذکور است؟

پاسخ- بله. حکم مقرر در فراز انتهایی تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان صرفاً ناظر به تجویز به‌کارگیری افراد بازنشسته نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در دستگاه‌های متبوع خود بوده و اشتغال مجدد کارکنان بازنشسته دستگاه‌های مذکور در سایر دستگاه‌های اجرایی را در بر نمی‌گیرد.



استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگاناشتغال بازنشستگاناشتغال بازنشسته‌هااشتغال بازنشسته‌ها قانونی شداشتغال بکار پس از بازنشستگیاشتغال مجدد بازنشستگاناشتغال مجدد بازنشستهبازنشستگانبازنشسته‌ها با شرایطی سر کار می روندبکارگیری افراد بازنشستهبکارگیری بازنشستهبه كارگیری مجدد بازنشستگانبه كارگیری مجدد بازنشستگان ممكن شدبه کارگیری بازنشستگانبه‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجراییتصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگانحدود و شروط ممنوعیت بکارگیری بازنشستگانشروط بازگشت بازنشسته به بازار کارقانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگانممنوعیت بکارگیری بازنشستگان
نظرات (0)
ثبت نظر