ثبت کد شناسه مهر نخستین گام برای مبارزه با جعل اسناد

از خرداد ماه طرحی را به طور آزمایشی آغاز کردیم که طبق آن با ثبت شناسه مهر می توان از جعل آن جلوگیری کرد و اسباب آسودگی خاطر مخاطبان اسناد را نیز فراهم آورذ.


رئیس اتحادیه کلیشه و لیتوگراف از اجرای اجباری طرح ثبت کد شناسه مهر به منظور مبارزه با جعل اسناد از اول تیر ماه خبر داد.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه کلیشه و لیتوگراف در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این موضوع که مهر تنها وسیله اثبات اصالت یک سند است گفت: از دیرباز تا کنون از مهر به عنوان اعتبار یک سند استفاده می کردند اما بخاطر در دسترس بودن و سهل بودن ساخت آن همواره مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند.

وی همچنین افزود: می توان گفت تمام کلاهبرداری های بزرگ از طریق جعل مهر و سربرگ صورت گرفته لذا تلاش و مطالعه خود را در جهت حل این معضل بکار گرفتیم.

ابوالحسنی تصریح کرد: از خرداد ماه طرحی را به طور آزمایشی آغاز کردیم که طبق آن با ثبت شناسه مهر می توان از جعل آن جلوگیری کرد و اسباب آسودگی خاطر مخاطبان اسناد را نیز فراهم آورذ.

وی اظهار داشت: با این طرح برای مهرها بر اساس اعتبار شرکت شناسه ای تعریف می شود که حکم سند مهر را دارد و افراد می توانند با مراجعه به سامانه طراحی شده از صحت آن اطمینان  لازم را حاصل کنند.

ابوالحسنی عنوان کرد اعتبار اولیه شناسه مهر ها ۱۵ روز است و پس از آن می توانند برای ثبت سند رسمی مهر مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه کلیشه و لیتوگراف درپایان اذعان داشت: این طرح از خرداد ماه به طور آزمایشی راه اندازی شده ولی از اول تیر ماه این طرح بطور اجباری عملیاتی می گردد و مهرهای فاقد شناسه از اعتبار ساقط هستند.

 


ثبت کد شناسه مهرثبت کد شناسه مهر نخستین گام برای مبارزه با جعل اسنادجعل اسنادجعل سندکد شناسه مهر
نظرات (0)
ثبت نظر