دستمزد ۹۵ این هفته اعلام می شود/دریافتی بازنشستگان کشوری ترمیم می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ترمیم دریافتی بازنشستگان خدمات کشوری بر اساس دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: این هفته حداقل دستمزد سال ۹۵ نیز اعلام می شود.


به گزارش خبرنگاراجتماعی نسیم آنلاین، علی ربیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به پشت سرگذاشتن روز نخست از هفته احسان و نیکوکاری در حاشیه هم اندیشی مسئولیت اجتماعی بیان کرد: تقارن این دو برنامه خوب است و باید گفت هر چه در جامعه با شرایط جدید پیش می رویم به نظر می رسد که مسئولیت های فردی و اجتماعی و مسئولیت های گروهی و ملی نیاز بیشتری به گسترش دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان نیاز داریم تا گروه های اجتماعی و افراد در قبال هم مسئولیت بیشتری داشته باشند و بخشی از این مسئولیت نیز توسط سازمان ها و ارگان ها و شرکت ها باید ایفاء شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو نوع از آلودگی های محیطی و زیست محیطی بیان کرد: هم اکنون نوعی از آلودگی به محیط زیست تحمیل می شود که همه کسانی که در این آلودگی موثرند باید در مسئولیت آن نیز سهم داشته باشند.

ربیعی اظهار کرد: یک نوعی از آلودگی را به آسیب های اجتماعی تعبیر می کنم که افراد در فرصت های برابر اجتماعی قرار نمی گیرند و گروه هایی به دلیل سیاست ها و برنامه های اعمال شده آسیب پذیر می شوند.

وی همچنین افزود: جامعه و شرکت ها در قبال این گروه های آسیب پذیر مسئول هستند و امروز در این هم اندیشی تلاش کردیم تا پیرامون گسترش مسئولیت اجتماعی گفت و گو کنیم و مسئولیت اجتماعی در حال حاضر محقق شده است و نیاز است تا جهت گیری شود و رسالت های اجتماعی محقق شده و شفاف سازی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از سخنانش به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: ما در این قانون به نهادسازی مناسب مسئولیت اجتماعی توجه کردیم و موضوع مدیریت محله را پیش بینی کردیم تا شرکت ها و سازمان ها بتوانند در قبال مدیریت های محلی برای محلات خود مسئولیت اجتماعی را توسعه دهند.

ربیعی تصریح کرد: امروز در این هم اندیشی این بحث را پیش بریم که گسترش مسئولیت اجتماعی را آئین نامه دولت پیش ببریم و دولت تسهل و حمایت کند که افراد و گروه های اجتماعی بتوانند بیشتر مسئولیت های اجتماعی خود را در جامعه ایفاء کنند.

وی همچنین در خصوص رسانه ها و نقشی که می توانند در توسعه مسئولیت های اجتماعی ایفاء کنند نیز عنوان کرد: از آنجاکه سازمان صدا و سیما و رسانه ها بخشی از گروه های اثر گذار جامعه هستند به عنوان یک کنشگر اجتماعی و نه یک وزیر معتقدم که در شرایط کنونی جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم تا مسئولیت های خود را بشناسیم و آنها را گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: شرایطی که در جامعه امروز داریم اگر بدون احساس مسئولیت طی شود روزهای خوبی را نخواهیم داشت، مانیاز به توسعه و پیشرفت داریم و نیازمند برنامه های رشد هستیم و در قبال همه اینها برنامه های مسئولانه است که این برنامه ها را به جلو سوق می دهد و به نحوی پیش خواهیم رفت که کسی لطمه از اجرای برنامه های توسعه نبیند.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما که خبری خوش را برای اقشار کم درآمد جویا شد، اظهار کرد: خبر خوش نه چرا که وظیفه خود را انجام می دهیم و در این هفته پیش رو سبد حمایتی برای اقشار کم درآمد توزیع می شود.

وی گفت: این سبد میان ۱۱ میلیون نفر که تحت پوشش هستند توزیع می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از ترمیم دریافتی بازنشستگان صندوق خدمات کشوری خبر داد و افزود: این ترمیم مطابق دستوری که رییس جمهور یکماه قبل صادر کرده بود صورت می گیرد و در حال بررسی هستیم تا صندوق ها بتوانند این مهم را پیاده کنند و امیدواریم بتوانیم تا پایان اسفند این موضوع را اجرایی کنیم و در سطوح پایین البته این موضوع صورت می گیرد و این هفته میزان حداقل دستمرد سال ۹۵ را نیز اعلام می کنیم.



افزایش‌ جدید حقوق سال ۹۵افزایش مزد ۹۵افزایش مزد 95تاریخ اعلام دستمزد ۹۵تاریخ تصویب دستمزد ۹۵تاریخ دستمزد ۹۵تعیین حقوق و دستمزد سال ۹۵تعیین دستمزد ۹۵حداقل حقوق 95حداقل دستمزد 95حداقل دستمزد کارگران 95حداقل مزد 95حداقل مزد کارگران در سال 95حداکثر حقوق 95حداکثر دستمزد 95حداکثر مزد 95حقوق 95دستمزد 95دستمزد ۹۵دستمزد سال ۹۵دستمزد کارگران 95دستمزد95مزدمزد 1395مزد 95مزد ۹۵مزد 95 کارگرانمزد سال ۹۵
نظرات (0)
ثبت نظر