مالیات بر ارزش افزوده به انحراف رفته است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر ارزش افزوده بسیار به انحراف رفته، بانکداری ما و مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح قوانین دارد و لایحه آن باید هر چه زودتر به مجلس بیاید.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابوذر ندیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس (۱۱ آبان ۹۴) گفت: باید قبول کنیم که بزرگترین مشکل امروز مردم اشتغال و معیشت است و باید با همه وجودمان در راستای کاهش همه رنج‌های مردم در این حوزه‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: همه زندگی مردم امروز در پرتو یک اقتصاد بسامان در رضایت از نظام تعریف خواهد شد ولی همه نارضایتی‌ها ریشه در کمبودها و ناداشته‌هایی دارد که می‌توان با تجمیع سرمایه انسانی و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی و جهت دهی نقدینگی آن را نیز به سامان رساند.

وی افزود: وزارت اقتصاد باید بر اخذ وجوهات مالیات ارزش افزوده نظارت کند چرا که بسیار به انحراف رفته و واسط اول و دوم پول می‌گیرند و یا نمی‌دهند و یا برگشت به آنها از جهت مصرف کننده نهایی انجام نمی‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: بانک‌ها و مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح قوانین دارد و لایحه اصلاحی آن باید هرچه سریعتر از سوی دولت به مجلس ارائه شود و این بانک سود و این اصل و فرعی که ما امروز شاهد آن هستیم هیچ شباهتی به عملیات بانکی بدون ربا ندارد.

br]


اصلاح قوانین بانک‌داری و مالیات بر ارزش افزودهانحراف مالیات ارزش افزوده
نظرات (1)
ثبت نظر
  • ف پوریعقوبی

    متاسفانه ۹درصد ارزش افزوده عرصه رقابت ناسالم را به شدت در صنایع ایجاد نموده است . هیچ مشتری به خاطر ارزش افزوده از شرکت ما که کاملا قانونی ویک دفتره فعالیت می کند حاضر به خرید نمی باشد ورقبا ما به شدت از این موضوع بهره می برند . دراین بحران ورکود واقعا باید چاره اندیشید باقیمانده تولید این کشور نیز درآستان نابودی وهلاکت است .