مهلت ارسال نسخه كاغذي اظهارنامه هاي الكترونيكي فاقد امضاي ديجيتال تا پايان مرداد

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با صدور بخشنامه اي اعلام كرد : آن دسته از موديانيكه اظهارنامه الكترونيكي خود را بدون امضاي ديجيتال ارسال كرده اند ، براي احراز صحت اظهارنامه ارسالي ، ضروري است پرينت مهر و امضا شده اظهارنامه الكترونيكي را حداكثر تا پايان مردادماه سال جاري به واحد مالياتي مربوطه تسليم نمايند.


به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري ، در اين بخشنامه تاكيد كرده است :

بديهي است براي ايندسته از موديان ، پرينت اظهارنامه هاي تسليمي بايد بدون تغيير و منطبق با اظهارنامه الكترونيكي بوده و در صورت عدم تسليم ظرف مهلت مذكور ، در حكم عدم تسليم اظهارنامه خواهد بود .

در اين بخشنامه آمده است : در صورتيكه اظهارنامه مالياتي به صورت الكترونيكي و با استفاده از امضاي ديجيتال ارسال شده باشد ، در اين صورت نيازي به پرينت كاغذي و تسليم آن به اداره امور مالياتي نبوده و اظهارنامه الكترونيكي با رعايت مقررات مورد قبول خواهد بود .

اين بخشنامه مي افزايد : موديان محترم موضوع صاحبان مشاغل و اجاره املاك كه مي خواهند از شرايط خوداظهاري استفاده نمايند ، در صورت تسليم اظهارنامه به صورت الكترونيكي بايستي طبق دستورالعمل مربوطه نسبت به پرداخت ۴۰ درصد ماليات متعلقه تا ۳۱ تيرماه سال جاري اقدام و مدارك مربوط به تقسيط مانده ماليات ابرازي را حداكثر تا ۱۵ مردادماه سال جاري تسليم ادارات امور مالياتي نمايند . گفتني است ، سازمان امور مالياتي كشور با توجه به تبصره يك ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه مكلف شده است از سال دوم اجراي برنامه به منظور تسهيل در دريافت اظهارنامه مالياتي و ساير اوراقي كه موديان مالياتي مكلف به تسليم آن مي باشند و نيز ابلاغ اوراق مالياتي براي تمام يا برخي از موديان مذكور از فناوري هاي نوين نظير خدمات پست الكترونيكي ، امضاي الكترونيكي يا ساير روش ها استفاده نمايد .


ارسال نسخه كاغذي اظهارنامه هاي الكترونيكي فاقد امضاي ديجيتالاظهارنامه هاي الكترونيكي فاقد امضاي ديجيتالامضاي ديجيتالمهلت ارسال نسخه كاغذي اظهارنامه هاي الكترونيكي فاقد امضاي ديجيتال تا پايان مردادنسخه كاغذي اظهارنامه هاي الكترونيكي فاقد امضاي ديجيتال
نظرات (0)
ثبت نظر