انتشار اسناد خزانه اسلامی با تصویب مجلس

مهر- ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس بر اساس لایحه بودجه ۹۲، اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه منتشر می‌شود. 


علی صالح‌آبادی افزود: اسناد خزانه اسلامی ابزاری است که در لایحه بودجه ۹۲ به مجلس ارائه شده و در صورتی که در مجلس به تصویب برسد، سازمان بورس آمادگی انتشار آن را دارد.



وی افزود: کمیته فقهی بورس ابزار انتشار اسناد خزانه اسلامی را تدوین کرده است و می توان این اوراق را در بورس و فرابورس منتشر کرد كه منوط به تصویب مجلس است. صالح‌آبادی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته برای افزایش سرمایه شرکت‌ها از طریق انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اولین اوراق مرابحه مجوز صادر شده، گفت:


از این طریق در بازار سرمایه ۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته است. وي تصريح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، میزان انتشار اوارق مشارکت و تامین مالی در سال جاری از سال گذشته بیشتر خواهد شد. 


اسناد خزانه اسلامیانتشار اسناد خزانه اسلامیانتشار اسناد خزانه اسلامی با تصویب مجلسانتشار اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایهلایحه بودجه 92
نظرات (0)
ثبت نظر