کلیات طرح بیمه زنان خانه‌دار تصویب شد.

در ششمین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، کلیات طرح بیمه زنان خانه دار و پیش‌نویس آیین نامه ستاد توانمند سازی زنان تصویب شد.

 

به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد ملی زن و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم برخی از جلسات شورای عالی اشتغال را به موضوع توانمند سازی، کار آفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده اختصاص دهیم تا ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان گامی در جهت بهبود وضعیت مادی و معیشتی و تقویت بنیه اقتصادی خانواده برداریم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیش‌نویس طرح بیمه زنان خانه‌دار که توسط ستاد ملی زن و خانواده تدوین شده است افزود: زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که باید با طرح‌هایی مانند طرح بیمه زنان خانه دار مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
رحیمی افزود: برای بیمه زنان خانه‌دار نیازمند طرح جامعی هستیم که همه ملزومات تحقق این طرح در نظر گرفته شده باشد و ابعاد مختلف آن در جلسات مختلف مورد بحث کارشناسی قرار گیرد.
وی افزود: باید با حضور کارشناسان ذی‌ربط مسئولین و صاحب نظران طرحی آماده شود که منجر به تقویت نقش و جایگاه زنان خانه دار در نظام اجتماعی و اقتصادی و احیای ارزش و جایگاه واقعی زنان شود.
طرح ملی آموزش خانواده «مطلع مهر» که ویژه زوج‌های جوان است و قرار بود در یکی از جلسات تخصی ستاد نهایی شود در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین پیش نویس آیین نامه تشکیل ستاد توانمندسازی، کار آفرینی و اشتغال‌زایی زنان و خانواده و همچنین پیش‌نویس طرح بیمه زنان خانه‌دار از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و به تصویب رسید.

 

اجرای بیمه زنان خانه‌دار در آینده نزدیکاجرای طرح بیمه زنان خانه دار تا 20 آباناشتغال زنان خانه دارامکان بهره‌مندی زنان خانه‌دار از بیمه تأمین‌اجتماعیبازنشستگي زنان خانه داربررسی طرح بیمه اجتماعی زنان خانه دار از سوی مرکز پژوهش‌های مجلسبيمه زنان خانه دار اجرايي نيستبيمه زنان خانه‌داربیمه زن خانه داربیمه زنان خانه‌داربیمه زنان خانه‌دار به تعویق افتادبیمه زنان خانه‌دار عملیاتی می‌شودتصویب طرح دورکاری زنان شاغلتعیین تکلیف بیمه زنان خانه‌دار؛ ۵اسفندحق بيمه زنان خانه دارحقوق و بيمه اجتماعي زنان خانه دارخانه داري شغل محسوب ميشوددور كاريدور كاري پنج‌شنبه‌ها براي برخي زنان كارمندرائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولتزنان خانه دار از مزايای مستمری برخوردار می شوندزنان خانه‌دار بیش از ۴۵ سال سنشغل خانه داريشغل محسوب شدن خانه داري زنانکلیات طرح بیمه زنان خانه‌دار تصویب شدلايحه بيمه زنان خانه‌دار نهايي شد.مزایای بیمه زنان خانه دارمستمری زن خانه دار
نظرات (0)
ثبت نظر