آینده تاریک شاغلان در نبود قوانین بیمه‌ای مستحکم

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر شمار زیاد شاغلان بدون بیمه در کشور، گفت: کاستی‌های قانونی و اجرا نشدن صحیح قوانین در این حوزه، آینده شاغلان بدون بیمه را با مخاطرات جدی روبرو ساخته است.

 

محمدعلی اسفنانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر لزوم استحکام قوانین بیمه‌ای در کشور، افزود: در حال حاضر کارگران و کارکنان بسیاری در واحد‌های مختلف تولیدی و خدماتی مشغول به کارند که به‌دلیل کاستی‌های قانونی و اجرا نشدن صحیح قوانین بدون بیمه کار می‌کنند و این مسئله آینده و امید به زندگی این افراد را با مخاطرات جدی روبرو ساخته است.

 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کشور در چند مورد بیمه‌ها دچار نواقص  بوده و ما دارای کاستی‌های جدی در اجرایی شدن بیمه هستیم که  بیمه کارگری اولین نمونه عینی برای این مسئله است، چرا که قانون بیمه کارگران به شکل  محسوسی به سمت منفعت کارفرما چرخش دارد.

 

اسفنانی تأکید کرد: از جمله اقشار دیگری که دراجرای قوانین بیمه‌ای در مورد آنان کوتاهی شده، کشاورزان هستند، این قشر با وجود اینکه چندین برابر سایر شاغلان کار می‌کنند، ولی دارای پشتوانه بیمه‌ای مناسبی نیستند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، همگانی نشدن و توزیع ناعادلانه بیمه‌ای را از دیگر کاستی‌های حوزه بیمه کشور خواند وافزود: متأسفانه در کشور عده‌ای از افراد به صورت کامل از خدمات گسترده بیمه‌ای استفاده می‌کنند و در مقابل عده‌ای دیگر به صورت خیلی کم و ناقص از این خدمت بهره‌‌مند می‌شوند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظام بیمه‌ای کشور نیازمند تجمیع، یکسان‌سازی و بازسازی جدی به نفع طبقات کم‌درآمد و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.


آینده تاریک شاغلان در نبود قوانین بیمه‌ای مستحکمقوانین بیمه‌ای مستحکم
نظرات (0)
ثبت نظر