واکنش در مورد تسعیر معاملات ارزی و تأیید نرخ قابل دسترس

رئیس سازمان حسابرسی در مورد تسعیر معاملات ارزی و تأیید نرخ قابل دسترس شرکت‌های سهامی عام ثبت‌شده نزد سازمان بورس توضیحاتی ارائه کرد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اکبر سهیلی‌پور در واکنش به نامه دوم دی ماه رئیس سازمان بورس در مورد تسعیر معاملات ارزی و نرخ تعیین ارز قابل دسترس برای همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی و سایر شرکت‌های ثبت شده نزد این سازمان به همراه مؤسسه‌های حسابرسی توضیحاتی ارائه کرد.

.

وی با اشاره به نامه ۴ اردیبهشت سال جاری سازمان حسابرسی اعلام کرد: اقلام غیرپولی و پولی حسب مورد در زمان انجام معامله و یا در پایان سال مالی باید برمبنای نرخ ارز قابل دسترس در هر واحد تجاری تسعیر شود، اما در صورتی که تعیین نرخ ارز قابل دسترس (مبادله‌ای، آزاد و موارد مشابه) بنا به دلایل مختلف از جمله احتمال تغییر ارز قابل دسترس، توافقات قبلی انجام شده، تصمیمات آتی و نظایر آن با اطمینان معقول قابل اندازه‌گیری نباشد، لازم است آثار این موضوع که ممکن است برای هر صنعت یا هر واحد تجاری متفاوت باشد، بررسی و تجزیه و تحلیل شود.

.

رئیس سازمان حسابرسی خاطرنشان کرد: در این شرایط ضرورت دارد، حساسیت‌های مربوط و ماهیت آن در یادداشت‌های توضیحی افشا شود و در صورتی که به قضاوت حسابرس درج بند توضیحی در خصوص آن قبل از بند اظهارنظر ضرورت نداشته باشد، گزارش حسابرسی با افزودن بند تأکید بر مطلب خاص تعدیل شده و آثار احتمالی ناشی از آن بر سود نیز مورد توجه قرار گیرد.

.

سهیلی‌پور در پایان عنوان کرد: مراتب مذکور در خصوص تسهیلات مالی دریافتی صرف نظر از محل تأمین منابع و سررسید آن (حصه جاری و بلندمدت) مصداق دارد.

.

ارزتسعیرتسعیر ارزتسعیر ارزیتسعیر معاملات ارزیتعیین ارز قابل دسترسمبنای تسعیر ارزمبنای تسعیر ارز در پرداخت تسهیلات ریالینرخ ارز قابل دسترسنرخ روز ارز مبنای تسعیر ارز در پرداخت تسهیلات ریالیواکنش در مورد تسعیر معاملات ارزی و تأیید نرخ قابل دسترس
نظرات (0)
ثبت نظر