حذف ۴صفر ،ارزش پول ملی راتقویت نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حذف صفر از پول ملی را در کنترل تورم بی اثر توصیف و تصریح کرد:ارزش پول ملی با حذف شدن صفرهای اسکناس ها تقویت نمی شود.

.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: تورم مقوله ای است که ریشه های آن مشخص است و تنها باید بر مدیریت اقتصادی که اعمال شده است توجه کرد تا دلیل تورم را دریافت.

.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:حذف صفر از پول ملی تنها اثر روانی دارد و درهزینه های چاپ و اسکناس صرفه جویی می کند و از این اقدام از نگاه اقتصادی نمی تواند تاثیری در کنترل و یا کاهش تورم داشته باشد.

.

موسوی لارگانی کنترل نقدینگی را از مهم ترین راهکارهای علمی و منطقی برای کنترل تورم توصیف و تصریح کرد:تورم بدون کنترل ، حمایت از تولید و توجه به بهبود فضای کسب و کار کاهش پیدا نمی کند و برای کنترل تورم باید واقع بینانه به وضعیت اقتصادی نگاه کرد.

.

وی ادامه داد: مسئله ای که امروز مورد نگرانی است ارزش پول ملی کشور است که به میزان دو سوم نزول پیدا کرده است و تورم موجود نیز در این خصوص تاثیر زیادی داشته است.

.

موسوی لارگانی در این خصوص تاکید کرد:اقداماتی که از جانب دولت برای کنترل تورم صورت می گیرد کافی نیست و برای کنترل این شاخص خطرناک باید رویکردهای اقتصادی دولت تصحیح شود.

.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد:حفظ ارزش پول ملی کارکردی است که باید از طریق مجموعه ای از سیاست های اقتصادی پیگیری شود و تنها با اعمال یک مورد حذف صفر از پول ملی هیچ تغییری در این شاخص محقق نمی شود.

.

حذف صفر از پول ملی مرهم زخم تورم نیست.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند توجه به تولید و کنترل نقدینگی است، افزود:حذف صفر از پول ملی مرهم زخم تورم نیست.

.

قاسم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: حذف صفر از پول ملی راهکاری است که از طریق آن در هزینه های چاپ اسکناس صرفه جویی شده و تا اندازه‌ای بار روانی تورم در جامعه کنترل می شودو در این خصوص لازم است که لایحه به مجلس ارائه شده و این مسئله توسط مجلس تصویب شود.

.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:تورم به طور کلی با حذف صفر از بین نمی رود چرا که ریشه تورم در کشور تعداد صفرهای روی اسکناس نیست و برای رفع این مشکل باید آسیب شناسی دقیق اقتصادی را مد نظر قرار داد.

.

عزیزی در تشریح این مسئله تصریح کرد:کاهش تورم از طریق کنترل نقدینگی و توجه به تولید است و اگر سایر فاکتورها در کنار حذف صفر از پول ملی ‌رعایت شود وضعیت تورم در جامعه قابل کنترل خواهد بود.

 .

وی تشریح کرد: توزیع یارانه نقدی باید بر اساس یک نظام منطقی باشد تا نقدینگی موجود در جامعه کنترل شود و این مسئله به نفع مردم است.

.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس‌هم چنین تاکید کرد:برای کنترل تورم و بهبود وضعیت بحرانی این شاخص باید تولید را بیش ازپیش مورد حمایت و توجه قرار داد و بدون این اقدامات در صورتی که تنها صفر از پول ملی حذف شود، مرهمی بر زخم تورم نمی گذاریم.

.

4 صفر پول ملیآخرین اخبار مربوط به حذف صفر از پول ملیاثر حذف صفر بر ارزش دارايي‌هااجرای طرح حذف صفرها از اول 93احتمال انتشار اسکناس درشتاصلاح پول ملياصلاح واحد پول مليبرداشتن صفرهاي پول ملي و ارزش حساب‌هاي بانکيپول جديد ايرانی در راه استپول ملیحذف 4 صفر از پول ملیحذف 4 صفر ازپولحذف 4 صفر پول ملیحذف 4 صفر پول ملی از سال 93حذف ۴صفر ،ارزش پول ملی راتقویت نمی‌کندحذف چهار صفر از پول مليحذف چهار صفر به سال 91 نمی‌رسد.حذف چهار صفر تا سال 93 منتفی شد.حذف سه صفرحذف صفرحذف صفر از پول مليحذف صفر از پول ملیحذف صفر از پول ملی، تورم را کاهش نمی‌دهدحذف صفرهاحذف صفرهاي اضافيحذف صفرهاي اضافي از پول ملي چه منافعي دارد؟حذف صفرهای پول ملی،مطلوب اما نیازمند بررسیحذف یا افزایش صفر از پول ملی مشکلی از اقتصاد حل نمی کندلایحه حذف ۴ صفر از پول ملیلایحه حذف چهار صفر
نظرات (0)
ثبت نظر