تبدیل وضعیت استخدامی زنان سرپرست خانوار برنامه دولت است.

مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه های دولت برای زنان سرپرست خانوار توجه به تبدیل وضعیت استخدامی این کارمندان خواهد بود.

.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم مجتهد زاده، روز چهارشنبه درهمایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار در تهران بیان کرد:افزون بر مورد یاد شده؛ دیه زنان سرپرست خانوار، بازنشستگی پیش از موعد زنان سرپرست خانوار، معافیت کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را استخدام کنند از جمله برنامه های در حال پیگیری و اجراست.

.
وی ادامه داد: برنامه های ویژه زنان سرپرست خانوار در محورهای ساختاری، برنامه ریزی، تعالی و ایمن سازی انجام می شود.

.

مجتهد زاده با اشاره به خلاءهای حقوقی در حوزه زنان بر لزوم بازنگری در قوانین این حوزه تاکید کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار ارزشمندترین ظرفیت های کشور هستند که شرافتمندانه، باحفظ حیا و عفاف امور فرهنگی، اقتصادی و تربیتی خانواده را مدیریت می کنند.
.
وی اعطای حق اولاد به زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه ها را از جمله برنامه های اجرا شده عنوان کرد.
این مقام مسوول همچنین افزود: لایحه ای ۸۱ ماده ای از طرف مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف حفظ و تامین امنیت زنان در داخل خانواده به دولت تقدیم شده که گام مهمی در این حوزه است.
.
وی افزود: دادگاه های مشاوره الزامی در بسیاری از استان ها تشکیل شده که تاکنون از ۱۲ هزار و ۸۰۰ پرونده ارجاع شده ۳۸ درصد مصالحه شده است.
.
مجتهد زاده همچنین تشکیل سه هزار و ۸۰۰ تعاونی زنان در سراسر کشور، پیگیری بیمه زنان خانه دار را از دیگر برنامه های مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر شمرد.
.
وی ادامه داد: برنامه جامعی در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در دولت مصوب شده که بزودی به دستگاه ها ابلاغ می شود.
.
رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: آسیب های حوزه زنان و خانواده شناسایی شده و برای رفع آن برنامه ریزی هایی انجام شده است.

.

برنامه های دولت برای زنان سرپرست خانوارپیشنهاد حقوق تمام وقت در مقابل کار نیمه وقت زنان سرپرست خانوارتبدیل وضعیت استخدامی زنان سرپرست خانوار برنامه دولت است.حقوق زنان سرپرست خانوارحقوق نيمه وقتحقوق نیمه وقت زنان سرپرست خانوارزنان سرپرست خانوارزنان سرپرست خانوار از حق اولادساعات کار زنان سرپرست خانوارکار نیمه وقت زنان سرپرست خانوارلایحه ای 81 ماده ای از طرف مرکز زنان و خانوادهلایحه ای 81 ماده ای زنان سرپرستلایحه زنان سرپرست خانوار
نظرات (3)
ثبت نظر
  • ش- پ- م

    سركار خانم مجتهدزاده
    مشاور محترم رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوري

    با سلام احترام
    ما همچنان بي صبرانه منتظر خبرهاي خوشحال كننده از سوي شما هستيم
    اميدوارم زودتر بتوانيم تبديل وضعيت باشيم خسته شديم بسكه امروز و فردا شنيديم
    با تشكر از زحمات فراوان شما

  • جهان مهر

    با سلام – لطفا به این قشر توجه بیشتری بشه من چون خودم این شرایط و دارم و روز و شب برام نمونده از فکر و خیال و تعداد ما خانها کم نیست بخدا که به هر دلیلی زندگی روی خوش به ما نشان نداده خواهش میکنم برای استخدام راه حلی پیدا کنید ما واقعا نیاز به کار داریم

  • انیس

    فقط خدا میداند بر زنان سرپرست خانواراین قشر آسیب پذیر و برای بچه هاشون چی میگذره… خواهشا اهل عمل باشین نه فقط وعده … خدا اجرتون بده…