بررسي اصلاح قانون چک در مجلس

عضو کميسيون حقوقي مجلس گفت: دارندگان چک‌ها وصول نشده، مي‌توانند به بانک‌هاي ديگر مراجعه کرده و چک خود را وصول کنند.

.

به گزارش بینا،  ابوالفضل ابوترابي از بررسي اصلاح قانون چک در مجلس خبر داد و به باشگاه خبرنگاران افزود:

در اين اصلاحيه اشخاص داراي بانک اطلاعاتي مالي مي‌شوند که اشخاص براي دستيابي به اطلاعات بانکي و حساب صادر کننده چک با مراجعه به بانک اطلاعاتي از مقدار وجوه در حساب وي آگاه مي‌شوند.

.

يعني اطلاعات صاحبان حساب جاري، افتتاح و انسداد اين حساب، دريافت دسته چك، صدور گواهي عدم پرداخت، محروميت اشخاص از دريافت دسته چك و ساير اطلاعات را در يك شبكه اطلاع‌رساني رايانه‌اي گرد آوردي شده و در اختيار تمام بانك‌ها و افراد قرار مي‌گيرد.

.
ابوترابي با بيان اينکه در اين اصلاحيه چک‌ها مسقف مي‌شوند، توضيح داد: رويکرد جديدي در اعطاي دسته چک صورت گرفته که بدين منظور، چک‌هارنگي شده و بر مبناي رنگ، سقف مبلغ چک‌ها صادر مي‌شود.

.
وي با اشاره به اينکه محرومیت در فعالیت‌های بانکی، پولی و اداری جایگزین ضمانت کیفری شد، تصريح کرد: فرآينددادرسي حذف شده است و هدف از حذف جنبه کیفری لایحه چک، این است که چک به جایگاه واقعی خود که در قانون پیش بینی شده و نقشی که در تمام دنیا در بین اسناد تجاری دارد، بازگردد.

.
اين عضو کميسيون حقوقي خاطرنشان کرد: دارندگان چک‌هاي وصول نشده، مي‌توانند به بانک‌هاي ديگر مراجعه کرده و چک خود را وصول کنند.

.

اصلاح قانون چکاصلاح قانون چک در مجلساطلاعات صاحبان حساب جارياعطاي دسته چکبررسي اصلاح قانون چک در مجلسجنبه کیفری لایحه چکچک‌چک‌هارنگي شدهچک‌هاي وصول نشدهحذف جنبه کیفری لایحه چکدارندگان چک‌هاي وصول نشدهدسته چکقانون چکلایحه چک
نظرات (0)
ثبت نظر