تحلیل یک کارگزار از رکوردهای جدید بورس/ادامه رشد بورس به شرط آرامش بازار

یک کارگزار دلایل ثبت رکورد جدید بورس که امروز با شاخص ۳۲ هزار واحدی همراه شده، تحلیل و پیش‌بینی کرد، روند مثبت و آرام قیمت‌ها ادامه دار باشد.

.

ابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به جهش ۴۰۹ واحدی امروز شاخص بورس و ورود این متغیر مهم به کانال ۳۲ هزار واحدی که رکورد تازه‌ای به شمار می‌رود، اظهار داشت: این اتفاق ناشی از عوامل مختلف دورن و برون سازمانی بوده که در آن سه عامل حاکم شدن جو روانی آرام و ورود نقدینگی و رکود بازارهای موازی نقش ویژه‌ای دارند.

.

وی ادامه داد: در بررسی عوامل برون سازمانی باید به مواردی چون ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ و در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کرد که منجر به بهبود وضعیت اقتصاد کلان و ایجاد فضایی مثبت در تصمیم‌گیری و جلب سرمایه‌های مردمی به بورس شده است.

.

چون سرمایه گذاران همواره و در درجه اول به چنین مسائلی بها می‌دهند.

عنایت با بیان اینکه در بورس اصل بر انتظارات آینده اقتصاد و سیاست است، افزود: در بخش مسائل دورن سازمانی دلایلی چون متناسب بودن نسبت P/E و پیش بینی سود هر سهم و قیمت سهام شرکت ها ، عدم رشد بهای سهام اکثر شرکت ها در دو سال اخیر، ادامه کاهش قیمت بازارهای ارز و طلا و سکه ، ورود نقدینگی تازه به بازار سهام حتی در روز های کاهش شاخص، چشم انداز روشن صنایع مهم بورس مانند پتروشیمی ها و تولید کننده مواد خام و غیره نقش داشته و دارند.

.

این کارگزار بورس تاکید کرد: هر چند روند شاخص بورس در بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل وضعیت بازار سهام مهم است، اما به نظرم مهمتر از این متغیر ، آمار روزانه معاملات بسیار مهم بوده و می‌تواند گویای اوضاع و احوال بازار سهام باشد.

.

این متغیر حتی در روزهای منفی بازار از آمار قابل توجهی برخوردار بوده و نشان دهنده اعتماد عمومی به بازار سرمایه است.

.

چرا که واقعیت این است هیچ بازاری مطمئن تر و کم ریسک تر از بازار سهام نیست.

عنایت در پایان گفت: اگر طی روزها و هفته‌های آینده اخبار منفی و موثری منتشر نشود، می‌توان شاهد تداوم روند رو به رشد، اما آرام قیمت ها و متغیرهای اصلی بازار سهام آن هم با حجم بالایی از معاملات بود.

.

آمار جدید از شاخصهای بورستحلیل یک کارگزار از رکوردهای جدید بورس/ادامه رشد بورس به شرط آرامش بازارركورد بورسرکوردهای جدید بورس
نظرات (0)
ثبت نظر