شیوه های دریافت مالیات تغییر می کند

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تغییر شیوه های دریافت مالیات خبر داد و گفت: شیوه مالیات ستانی بین سازمان امور مالیاتی و مودیان هم اکنون مودی و ممیزمحور است و این رویه به اعتماد عمومی لطمه زده است.

.

ˈعلی عسکریˈ روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس برنامه های جدید قرار است بخش عمده ای از رابطه ممیز و مودی کاهش یابد، افزود: مودیان و ممیزان تنها در صورت نیاز به رسیدگی میدانی با یکدیگر ارتباط خواهند داشت.
.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان آنکه در نظام جدید مالیاتی فرض بر خود اظهار مودی است ، اظهار داشت: تمام فرآیندهای نظام مالیاتی قرار است در اختیار مودی قرارداده شود.
.
به گفته ی عسکری ، براساس این طرح بسترهایی فراهم می شود تا تمام امور نظیر ارایه اظهار نامه و پرداخت مالیات از هر مکانی و حتی از منزل و محل کار امکان پذیر باشد.
.
رییس کل سازمان امور مالیاتی، بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را یکی از ضعف های نظام مالیاتی دانست و اظهار داشت: در چند سال اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.
.
عسکری با اشاره به طرح جامع مالیاتی، گفت: در این طرح دو نوع مدیریت تغییر می کند که براساس آن دو بسترسازی در نظام مالیاتی برای تغییر تفکر کارمندان ادارات و سازمان های مالیاتی و همچنین تغییر در تفکر مودیان ایجاد می شود.
.
وی گفت: در این طرح ضمن آنکه تمام ملاحظات در نظر گرفته می شود، تغییراتی درون سیستم ایجاد و به نیازهای مودیان برای ارتباط گیری با سازمان مالیاتی پاسخ داده می شود.
.
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه حقوق مودیان باید محفوظ باشد ، افزود: مودیان هم اکنون برای انجام هر کاری باید به ادارات مالیاتی مراجعه کنند که با بستر سازی های لازم این مشکل رفع می شود.
.
یادآور می شود، سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تحول و خودکارسازی در نظام امور مالیاتی اقدام به تهیه طرح جامع مالیاتی کشور کرده و این طرح شامل پروژه های متعددی به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات( IT ) است.
.
تاکنون پروژه هایی از این طرح برای واگذاری به شرکت ها معرفی شده و تست یکپارچگی طرح جامع مالیاتی قرار است از نیمه دوم سال جاری در سه پایلوت تهران ، اصفهان و کرمانشاه اجرا شود.

.

تغيير شیوه های دریافت مالیاتشیوه های دریافت مالیاتشیوه های دریافت مالیات تغییر می کندفرآیندهای نظام مالیاتینظام مالیاتی
نظرات (1)
ثبت نظر
  • جعفریان

    تا زمانیکه مدیران مالی وحسابداران شرکتها وموسسات همچون مدیران شرکتها درقبال فرار مالیاتی وجبران خسارت مسولیت وتعهدی نداشته باشن هرگز مالیاتها به عدالت ومقدار واقعی اخذ نخواهد شد .