فعالیت اقتصادی افراد فاقد شماره اقتصادی غیرقانونی شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: طبق برنامه پنجم باید صددرصد هزینه های جاری دولت از طریق اخذ مالیات تامین شود.

.

‘علی عسگری’ شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه ۴۵ درصد درآمدهای دولت از محل مالیات و ۱۰ درصد از محل امور گمرکی است، تصریح کرد: سهم این بخش از درآمد نفت بیشتر است .

.

وی افزود: تا روز شنبه، چهار و نیم میلیون نفر اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده اند که پیش بینی می شود تا پایان وقت اداری این روز ۲۰ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شود.

.

عسگری با تاکید برضرورت تکمیل اظهارنامه مالیاتی، شرط استفاده از معافیت مالیاتی را تکمیل اظهار نامه مالیاتی دانست و گفت:‌ طبق قانون به ۲۵ درصد سود تولید مالیات تعلق می گیرد و شرکتهای متضرر و تعطیل از پرداخت آن معافند.

.

رییس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: برای تجمیع مالیات سامانه نظام یکپارچه مالیات را در دستور کار قرار داده ایم که بدین منظور برای افراد حقیقی و حقوقی شماره اقتصادی صادر شده است.

.

وی، فعالیت اقتصادی افراد فاقد این شماره را غیر قانونی عنوان کرد و اظهار داشت: سامانه نظام یکپارچه مالیات نقش مهمی در جلوگیری از فرار مالیاتی دارد.

.

عسگری، تعداد افرادی را که سال قبل اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر برشمرد و گفت:‌ طرح جامع مالیاتی امسال بطور آزمایشی در شهرهای اصفهان ،شیراز و تهران اجرا می شود.

.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی اظهارنامه های مالیاتی الکترونیکی افزود:‌ طرح جامع مالیاتی در ۶ مرحله اجرا می شود.

.

منبع : ايرنا

.

tax nammberاستفاده ازکداقتصادیافراد فاقد شماره اقتصادیدرآمد كد اقتصاديفروش کداقتصادیفعالیت اقتصادی افراد فاقد شماره اقتصادی غیرقانونی شدکداقتصادی
نظرات (0)
ثبت نظر