مقررات جدید برای صدور دسته‌چک + نرخ تسهیلات ریالی

 محمود بهمنی در مورد مصوبات جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در این جلسه که حدود ۴ ساعت و نیم به طول انجامید اعضای شورا با هدف حمایت از تولید داخلی، نرخ سود تسهیلات برای صادرات را کاهش دادند.

.

به گزارش فارس، بهمنی افزود: براساس این مصوبه نرخ تسهیلات ریالی در بخش صادرات ۲ درصد و نرخ سود تسهیلات ارزی نیز یک درصد کاهش یافت.
.
وی ادامه داد: پیش از این مصوبه تفاوتی میان نرخ سود تسهیلات صادراتی با سایر تسهیلات وجود نداشت اما شورای پول و اعتبار برای کمک بیشتر در تحقق شعار سال جاری و حمایت از تولید داخلی، رای به کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی داد.
.
سخنگوی شورای پول و اعتبار در خصوص مصوبه دیگر این شورا گفت: مصوبه دیگر شورا در خصوص شرایط استفاده از حساب‌های جاری بود که در قالب مصوبه‌ای با ۳۵ ماده و ۱۶ تبصره به بانکها و موسسات اعتباری ابلاغ خواهد شد.
.
بهمنی بیان کرد: براساس این مصوبه از این پس اعطای دست چک منوط به رفع سوء اثر چک‌های پیشین و تعیین تکلیف مطالبات معوقات بانکها از متقاضی دست چک خواهد بود.
.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین تنها متقاضیانی می‌توانند دست چک دریافت کنند که تمام چک‌های پیشین آنها وصول شده و سوء‌اثری نداشته باشد و همچنین نظام بانکی، مطالبه وصول نشده بلاتکلیفی از آنها نداشته باشد.
.
وی همچنین از تصویب اعتبار ۵۰.۷ میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات آزادراه زنجان تبریز و دستورالعمل انتشار سکوک استصناع ریالی و ارزی خبر داد.

.

انتشار ایران چکانتشار غیرقانونی ایران چکانواع چكایران چکایران چک 50هزارتومانیایران چکهای جدیدتعريف چكتوقف انتشار ایران چک های جدیدچک‌های 50 هزار تومانیخروج ایران چکهای یک میلیون ریالیدلایل 10 گانه انتشار غیرقانونی ایران چکرفرم پولیسرانه اسکناسصدور دسته‌چکمصوبه اعطای دست چکمقررات جدید برای صدور دسته‌چکممنوعیت رواج ایران چکنرخ تسهیلات ریالی در بخش صادرات 2 درصدنرخ سود تسهیلات ارزی نیز یک درصدنرخ سود تسهیلات برای صادرات
نظرات (0)
ثبت نظر