اعتبار اجرای قانون بیمه بیکاری امسال تامین می‌شود.

سید جواد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: طرح بیمه بیکاری به منظور حمایت از بیکاران و همچنین فارغ التحصیلان جویای شغل از سوی مجلس تدوین و به تصویب رسید که در سال جاری نیز اجرایی خواهد شد.

.

به گفته وی، در لایحه بودجه حدود دو هزار میلیارد برای اجرای طرح بیمه بیکاری اختصاص یافت و در این صورت دولت موظف به اجرای این طرح در سال جاری شده است بنابراین باید به طور حتم آن را اجرایی کند.

.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس به قانونی بودن این طرح اشاره و تاکید کرد: این طرح هیچ مغایرتی با قانون ندارد و براساس ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم وهمچنین اصل ۲۹ قانون اساسی تدوین شده است.

.

زمانی از رفع اشکال شورای نگهبان از این طرح خبر داد و گفت: شورای نگهبان به دو ماده ۱۱ و ۳۲ این طرح اشکال وارد کرده بود که با بررسی مجدد در کمیسیون اجتماعی این دو ماده نیز اصلاح و در نهایت به تصویب شورای نگهبان رسید.

.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه بیکاری ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد، افزود: در این طرح حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که ۳ درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت می شود.

.

اجرای مصوبه بیمه بیکاریاصل ۹۴ قانون اساسیاعتبار بيمه بيكاري در بودجه 91بیکاران متقاضی کاربیمه بیکاریبیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کارحق بیمه بیکاریحق بیمه بیکاری به میزان 4 درصدحمایت از بیکاران متقاضی کارصندوق بیمه بیکاریطرح بیمه بیکاریطرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکارانطرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران اصلاح شدطرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کارعتبار اجرای قانون بیمه بیکاری امسال تامین می‌شودکلیات طرح بیمه بیکاریکلیات طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکارانماده ۵۰ مدیریت خدمات کشوریمصوبه ایجاد صندوق بیمه بیکاری مجلسمقرری بیمه بیکاریمنابع مالی برای اجرای مصوبه بیمه بیکاریمنابع یارانه‌ایموارد قطع مقرری بیمه بیکاریمیزان مقرری بیکاری
نظرات (1)
ثبت نظر
  • مریم

    اگه این کار رو بکنید خیلی خوبه