سه سال مرخصی زایمان بار مالی زیادی برای دولت دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: سه سال مرخصی زایمان، علاوه بر اینکه بار مالی زیادی برای دولت دارد، قابل اجرا هم نیست و دولت باید برای تدوین قانون جدید، از مجرای مجلس اقدام کند.

.

سیدجواد زمانی در گفت‏وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون اجتماعی هم موافق تغییر مدت زنان مرخصی پس از زایمان است، از دولت خواست تا از مجرای مجلس شورای اسلامی به اصلاح و تغییر قوانین دست بزند.

.

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم دولت برای افزایش مدت‏زمان مرخصی زایمان برای بانوان شاغل، از شش ماه به سه سال، نه تنها بار مالی زیادی برای دولت دارد، بلکه حتی می‏تواند نتیجه عکس دهد و با عدم استقبال بانوان روبه‏رو شود.

.

وی سپس گفت: مجلس نیز با تصمیم دولت برای افزایش جمعیت موافق است و به زودی طرحی را برای تغییر مدت‏زمان مرخصی زایمان به صحن علنی می‏برد؛ اما این راه، راه‏کار مناسبی نیست و باید با کار کارشناسی‏شده بیشتری برای افزایش جمعیت تلاش کرد و افزایش ناگهانی و دو سال و نیمه مرخصی زایمان، نمی‏تواند کمک چندانی به افزایش جمعیت کند.

.

عضو کمیسیون اجتماعی سپس با اشاره به اینکه این تصمیم مرکز زنان ریاست‏جمهوری، احتمالا برای تشویق بیشتر زنان به فرزنددارشدن است، اضافه کرد: بهتر بود خانم مجتهد زاده پیش از آنکه این تصمیم را رسانه‏ای کند، آن را با نمایندگان مردم در میان می‏گذاشت تا اشکالات این طرح به آنها گوشزد می‏شد.

.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان افزود: البته ما هنوز از جزئیات این تصمیم دولت خبر نداریم و شاید دولت قصد نداشته باشد تمام این سه سال را مرخصی با حقوق بدهد و این دوره را بخشی از سوابق افراد استخدام‏شده محاسبه کند؛ اما به هر حال این احتمال می‏رود که این تصمصم دولت نه تنها به افزایش جمعیت کمکی نکند، بلکه نتیجه عکس نیز بدهد و سبب شود تا مادران شاغل از ترس از دست دادن کار خود (خصوصا برای شاغلان بخش خصوصی) از داشتن فرزند بیشتر خودداری کنند.

.

مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‏جمهوری اعلام کرده بود دولت قصد دارد در راستای افزایش جمعیت، مرخصی زایمان را به سه سال افزایش دهد.

.

 

افزايش مرخصي زايمانتامين امنيت زنان در خانوادهسه سال مرخصی زایمانسه سال مرخصی زایمان بار مالی زیادی برای دولت داردطرح افزايش مرخصي زايمانمرخصي زايمانمرخصي سه ساله زايمان زنان شاغل
نظرات (0)
ثبت نظر