طرح مرکز امورزنان وخانواده براي بيمه زنان خانه دار اجرايي نيست.

مديرکل بيمه‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اين که براي پرداخت حق بيمه زنان خانه‌دار موانعي وجود دارد که اجراي آن را با مشکل مواجه کرده است گفت:

.

 براي اجراي بيمه زنان خانه‌دار اول بايد خانه‌داري شغل محسوب شود و پس از آن بيمه شکل گيرد. دکترمظفر کريمي در گفت وگو با مهر به طرح بيمه زنان خانه دار که از سوي مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري ارائه شده اشاره کرد و گفت: اين طرح براي اجرا و تامين منابع به مشکل برخورد کرده است.

 .

 چندي پيش از سوي مراکز امور زنان و خانواده طرحي براي بيمه زنان خانه دار ارائه شد که در اين طرح زنان خانه دار بايد حق بيمه خود را پرداخت کنند. مديرکل بيمه هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکيد کرد: مشکل اين طرح اين است که مشخص نيست حق بيمه کارفرما را چه کسي بايد پرداخت کند؛ اگر شوهر قرار است اين کار را انجام دهد و از جيب خانواده پرداخت شود در اين صورت پرداخت حق بيمه از جيب زن و مرد فرقي با هم ندارد و اين نوع بيمه فقط در خانواده ها باعث اختلاف مي شود.

 .

منبع : روزنامه خراسان

.

 

امکان بهره‌مندی زنان خانه‌دار از بیمه تأمین‌اجتماعیبازنشستگي زنان خانه داربيمه زنان خانه دار اجرايي نيستبيمه زنان خانه‌دارحق بيمه زنان خانه دارزنان خانه‌دار بیش از ۴۵ سال سنلايحه بيمه زنان خانه‌دار نهايي شد.
نظرات (0)
ثبت نظر