تصویب نامه ۱۹۸۸۲۷/ت۴۶۰۰۸ک مورخ ۹۰/۱۰/۱۰هیات وزیران (معافیت مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات)

وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه مورخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد شماره  ۳۱۵۳/۲۲۰۸۸۲ مورخ ۱۳۸۹/۱۰/۵ معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به اختلاف نظر بین وزاراتخانه های صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصاد و دارایی و با رعایت ماده ۵ تصویب نامه شماره ۳۱۲۷۶۷/ت ۳۷۵۵۰ ک مورخ ۱۳۷۶/۱۲/۲۷ تصویب نمودند :

.
یا توجه به اینکه ماده ۶۶ الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب سال ۱۳۸۴ – به صراحت صرفا استثنای مذکور در تبصره ۲ ماده ۱۳۲ اصلاحی  قانون مالیات های  مستقیم  – مصوب سال ۱۳۸۰ – را لغو نموده است. لذا استثنای الحاقی به تبصره ۲ ماده ۱۳۲  قانون یادشده  مندرج در ماده ۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور  – مصوب سال ۱۳۸۲ – کماکان قابل اجراست و واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات که در محدوده شهرهای تهران، اصفهان و مراکز استان ها و شهرهای بالای سیصد هزار نفر جمعیت باشند نیز مطابق ماده ۱۳۲ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مشمول معافیت از مالیات بر درآمد می باشند

.
این تصویب نامه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۵ به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

.
محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیس جمهور

 

ابلاغيه شماره 198827/ت 46008 ك مورخ 10/10/1390 معاون اول رياست جمهورياختلاف نظر بين وزارتخانه هاي صنعت،معدن و تجارت و امور اقتصادي و داراييتبصره 2 ماده 132 قانون مالیاتهاتبصره(2) ماده (132) اصـلاحی قـانـون مـالیاتهای مـستقیمتصویب نامه 198827/ت46008کختلاف نظر بین وزاراتخانه های صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصاد و داراییشماره 3153/220882شماره:198827/ت46008کماده 5 تصویب نامه شماره 312767/ت 37550 کماده 66 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولتماده(6) قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشورمعافیت مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی فناوری اطلاعاتمعافیت مالیاتی واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات در محدوده شهرهای بزرگمعافیت مالیاتی واحدهای فناوری اطلاعاتواحدهای تولیدی فناوری اطلاعاتواحدهای تولیدی فناوری اطلاعات مشمول معافیت از مالیات بر درآمد
نظرات (13)
ثبت نظر
  • ekhtiyari

    با سلام و با تشکر از سايت زيباتون در صورت امکان اين بخشنامه تصویب نامه ۱۹۸۸۲۷/ت۴۶۰۰۸ک مورخ ۹۰/۱۰/۱۰هیات وزیران (معافیت مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات)را به بنده حقير ارسال نمائيد
    خيلي ممنونم

  • ش

    قابل باور نیست.
    لطف می کنید و در راستای اهداف این سایت و خبر گزاری دقیقا تبیین فرمایید.
    به این شکل یعنی همه شرکتهای تهرانی که مثلا عضو شورایعالی انفورماتیک هستند از مالیات معافند؟
    از چه زمانی؟ یعنی چون مساله حاصل یک اختلاف قدیمی است از همان زمان قابل استناد است؟

  • مدیر سایت

    عرض سلام و تشكر از اظهار لطف شما
    انشاءا… گزينه اي را درسايت فعال ميكنيم كه امكان ارسال پست به ايميل توسط كاربران ميسر شود.
    فعلا” لطف كنيد و بصورت كپي صفحه اقدام بفرمائيد.
    ضمن اينكه مي توانيد با اشتراك در خبر نامه سايت ، پستها را بصورت روزانه درايميل خود دريافت كنيد.
    بااحترام

  • مدیر سایت

    عرض سلام و ادب
    به نظر بنده اين تصويبنامه ، قانوني را كه باعث حذف استثناي اين تبصره شده بود (الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۴) را دوياره احيا كرده است.
    ترتيب موضوع به اين صورت است:
    ۱- اصلاحيه قانون مالياتها مصوب ۱۳۸۰
    ۲- قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور مصوب سال ۱۳۸۲
    ۳- الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۴(كه باعث حذف تبصره ۲ ماده ۱۳۲ شده است)
    حال اين مصوبه با اين هدف تنظيم شده كه استثناي قانون سال ۸۴ را بلا اثر كند.
    ضمنا برقراري معافيت واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات به استناد ماده ۶ ‌قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشوروآیین نامه اجرایی و به شرح زير مشخص شده است:
    ‌ماده ۶ –

    قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶٫۱۲٫۳ و اصلاحات بعدی آن‌به‌شرح زیر اصلاح می‌گردد:
    ‌الف – تبصره (۲) ماده (۱۳۲) به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
    ‌بعد از کلمه «‌به استثنای» عبارت «‌واحدهای تولیدی فن‌آوری اطلاعات با تأیید‌وزارتخانه‌های ذی‌ربط و» اضافه می‌شود.

    بااحترام

  • ش

    سلام
    ممنون از پاسختان. به طور واضح تر به نظر شما شرکتهای معمولی تولید فناوری اطلاعات داخل شهر تهران از سال ۹۰ به مدت ۵ سال از ۸۰ درصد مالیات بر درآمد معاف شدند؟ به نظر می رسه این خبر اینقدر مهم هست که باید بیشتر از این سر و صدا می کرد! اداره مالیات میگه ما هنوز روی این مساله ابهام داریم و مکاتبه کردیم با دولت.

  • مدیر سایت

    با سلام و احترام
    بله به نظر مي رسد اين معافيت برقرار شده است ليكن به موضوع مندرج درمتن يعني محدوده ي شهر تهران عنايت بفرمائيد ضمن اينكه تعريف واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات هم دراين تصويبنامه مهم است.
    باتشكر

  • علی سیوانی

    با سلام احتراما مسئله تعریف (واحدهای تولیدی فن آوری اطلاعات )میباشد من تعریفی در قوانین موضوعه و یا بخشنامه ها ندیدم لطفا اگر جایی تعریف شده که منظور قانونگذار نیز هست جهت اطلاع استفاده کنندگان درج نمایید در غیر اینصورت در صورت نبود تعریفرمشخص ٰبه دلیل ابهام چالش بین شرکتها و دارایی همچنانپا برجاخواهد بود با تشکر

  • ش

    سلام
    واحد تولید فنآوری به کسی اطلاق می شود که پروانه بهر ه برداری از وزارت صنایع کسب کند. البته این قانون هنوز اجرا نشده، قانون تحول مالیاتی، تبصره ۲ ماده ۱۳۲ را به شکلی تغییر داده که چندان قابل فهم نیست!
    کسانی که قبلا پروانه بهر برداری را گرفته اند، معافیتشان برقرار است یا این قانون عطف به ماسبق میشود!؟

  • مدیر سایت

    با سلام و احترام
    به نظر بنده براي كساني كه پروانه بهره برداري گرفته و سوابق معافيت خود را نزد سازمان امورمالياتي تكميل و از اين معافيت استفاده ميكنند مشمول قانون جديد نخواهد شد چراكه عده ي زيادي به همين خاطر سرمايه گذاري كرده اند.
    موفق باشيد.

  • ش

    ممنون از پاسخ شما. اینکه می فرمایید میشه ثبات اقتصادی و برنامه ریزی! که اصولا در تغییرات قوانین در کشور ما محلی از اعراب نیست.
    این مساله برای ما بسیار مهم است. آیا کسانی را می شناسید که در شهر تهران و در محلی غیر از پارک فناوری و با عناوین غیر از دانش بنیان عینا و راسا از این معافیت استفاده کرده باشند؟
    چون قانون اخیر متعلق به نیمه سال ۹۰ است.

  • مدیر سایت

    عرض ادب مجدد
    خير متاسفانه سراغ ندارم.

  • عباس

    باسلام

    من حسابداریک موسسه دولتی هستم واخیرافاکتوری ازسازمان نظام مهندسی واحدگاز استان البرزبابت هزینه نظارت وبازرسی کنتورانجام داده اندبابت کسر۳%مالیات مستقیم اذعان دارندکه معاف ازمالیات می باشند
    آیادرماده۱۳۹قانون مالیاتهای مستقیم آمده یانه؟لطفا راهنمایی کنید.
    باتشکر

  • مدیر سایت

    با سلام و احترام
    براي اثبات ادعاي خود مبني بر عدم كسر ماليات ماده ۱۰۴ قانون مالياتها كه اخيرابه ۳% كاهش يافته نياز است گواهي ارائه كنند.
    موفق باشيد.