“بايسته‌هاي حقوق بازار سرمايه ( مقررات تحليل‌گري) ” منتشر شد

كتاب «بايسته‌هاي حقوق بازار سرمايه» (مقررات تحليل‌گري) نوشته دكتر محمد سلطاني، حامده اخوان هزاوه و سيدمرتضي شهيدي توسط شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس چاپ و منتشر شد.

.

اين كتاب كه به منظور آشنا ساختن افراد با قوانين بازار اوراق بهادار و نيز آماده‌سازي متقاضيان شركت در آزمون گواهينامه‌هاي حرفه‌اي منتشر شده است، اولين سري از كتاب‌هاي حقوق مالي است كه سعي كرده است با زباني ساده و دقيق، مفاهيم حقوق تجارت، حقوق مدني و حقوق بازار سرمايه را با توجه ويژه به اشخاصي كه داراي معلومات حقوقي نيستند، تبيين كند.

.
از آنجا كه هدف اصلي از تدوين و تاليف اين كتاب، آماده‌سازي متقاضيان شركت در آزمون گواهينامه‌هاي حرفه‌اي بوده، سعي شده در حد امكان، از متن قانون فاصله گرفته نشود، البته آنچه در اين كتاب ارائه شده به هيچ وجه جايگزين مطالعه مفاد قوانين و مقررات نيست و تنها وسيله‌اي براي ساده كردن درك مفاهيم مواد قانوني است.

.
اين كتاب متناسب با سرفصل‌هاي اعلام شده از سوي اداره گواهينامه‌هاي حرفه‌اي سازمان بورس و اوراق بهادار در چهار بخش مقررات تجاري، مقررات مالياتي، قواعد عمومي قراردادها و قواعد حاكم بر عقود معين و پردازشگري اطلاعات مالي ارائه شده است.

.
قانون تجارت، قانون تجارت الكترونيك، قانون صدور چك، قانون ماليات‌هاي مستقيم، قانون ماليات بر ارزش افزوده، دستورالعمل تاسيس و فعاليت پردازش اطلاعات مالي از جمله سرفصل‌هاي اصلي اين كتاب به شمار مي‌روند.
«بايسته‌هاي حقوق بازار سرمايه» در ۲۷۰ صفحه و با تيراژ ۱۵۰۰ نسخه توسط انتشارات بورس، منتشر شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع : دنياي اقتصاد

بايسته‌هاي حقوق بازار سرمايهحامده اخوان هزاوهسيدمرتضي شهيديمحمد سلطانيمقررات تحليل‌گري
نظرات (0)
ثبت نظر