ماليات بر ارزش افزوده از درآمدهاي بالاي ۱۰۰ ميليون تومان از اول مهر

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي گفت: اشخاص حقوقي با درآمد ۱۰۰ ميليون تومان و بيشتر در سال، مشمولان جديد ماليات بر ارزش افزوده از مهرماه امسال خواهند بود.

محمدقاسم پناهي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، گفت: امسال در اين دوره حدود ۱۵۱ هزار فقره اظهارنامه الكترونيكي و كمتر از ۱۰۰۰ فقره به صورت دستي ارائه شد و بيش از ۱۵۲ هزار و ۱۰۰ فقره اظهارنامه دريافت شد. معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي كشور گفت: كمتر از نيم‌درصد اظهارنامه‌ها به صورت دستي دريافت و بقيه از طريق الكترونيكي در سامانه دريافت شد.

پناهي در پاسخ به اين پرسش كه تيرماه فصل ارائه اظهارنامه ماليات بر عملكرد سال قبل و اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده فصل بهار است، چه تمهيداتي براي تسهيل كار موديان فراهم شده است، گفت: موديان مالياتي از اول تا ۳۱ تيرماه ۱۳۹۰ اظهارنامه ماليات بر عملكرد سال گذشته و از اول تا پانزدهم تيرماه اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده بايد تسليم كنند و امسال براي تسهيل در امور موديان سيستم دريافت اظهارنامه از طريق الكترونيكي در بخش ماليات بر عملكرد نيز فعال شد و اظهارنامه در اين بخش الكترونيكي دريافت مي‌شود.

پناهي گفت: در حوزه معاونت ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي، تاكنون بيش از يك ميليون فقره اظهارنامه ماليات عملكرد اشخاص حقوقي و صاحبان مشاغل و همچنين خودرو دريافت شده است.

پناهي گفت: ‌نظام ماليات بر ارزش افزوده بر اساس نظام زنجيره‌اي از واردات،‌ توليد، توزيع، عمده فروشي و خرده فروشي اجرا مي‌شود كه در ۴ فراخوان قبلي عمده زنجيره ياد شده تا عمده فروشي مشمول آن شدند.

وي ادامه داد: فراخوان مرحله پنجم ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ اعلام شد، تعداد ديگري از اشخاص حقوقي كه با‌ سطح آستانه فروش يا خدمات مشمول نبودند، با كاهش سطح آستانه فروش و خدمات پايين آنها هم مشمول قانون خواهند شد. بنابراين اگر درآمد فروش كالا و خدمات غير معاف يا معاف آنها در سال‌هاي ۸۷، ۸۸ و ۸۹ يا در طول سال ۱۳۹۰ به بعد بيش از يك ميليارد ريال باشد، مشمول مي‌شوند. ضمنا موديان مشمول فراخوان مرحله دوم و چهارم بدون سطح آستانه بودند.

وي گفت:‌ كساني كه در سال‌هاي ۸۷ تا ۸۹ جمع‌ درآمد فروش كالا و خدمات آنها كمتر از يك ميليارد ريال بود، ولي در سال ۹۰ تا شهريورماه به يك ميليارد ريال رسيد، از مهرماه ۹۰ به بعد مشمول ثبت‌نام براي قانون ماليات ارزش افزوده خواهد شد.

درآمدهاي بالاي 100 ميليون تومانماليات بر ارزش افزوده از درآمدهاي بالاي 100
نظرات (0)
ثبت نظر