- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بنیادها، نهادها و آستان‌های مقدس مشمول مالیات می‌شوند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا بنیادها، نهادها و آستان‌های مقدس مشمول مالیات می‌شوند؟ گفت: در لایحه اصلاحیه [1]قانون مالیاتی آورده‌ایم که بنیادها، نهادهای انقلابی و آستان‌های مقدس مشمول مالیات شوند، البته باید ببینیم سرنوشت لایحه اصلاح قانون مالیات در مجلس چه می‌شود.

.

علی عسکری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: هم‌اکنون بخشی از نهادها مشمول مالیات هستند و بخشی هم نیستند.

.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: تا زمانی که برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی قانونی نداشته باشیم، امکان اظهارنظر وجود نخواهد داشت.

.
وی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره اخذ مالیات از واحدهای خالی و اظهارات برخی مقامات وزارت راه و شهرسازی درباره لزوم انجام این برنامه، گفت: هر زمانی که این موضوع قانونی شد، سازمان مالیاتی آن را اجرا خواهد کرد.

.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه موضوع اخذ مالیات از واحدهای خالی در قالب اصلاح قانون مالیاتی دیده نشده است، گفت: با این حال، برخی پیش‌بینی‌ها و ظرفیت‌ها در اصلاح قانون برنامه‌ریزی شده که می تواند این موضوع را نیز تا حدی پوشش بدهد.وی ادامه داد: با این حال به صورت مستقل در قالب لایحه اصلاح قانون مالیاتی، برای بحث مسکن و دریافت مالیات از واحدهایی که خالی و بدون سکنه هستند، بحثی مطرح نشده است.

.