- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

پایه حقوق ۷۰۰ هزار تومان، معاف از مالیات می شود.

معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات ها [1]، پایه حقوق برای معافیت مالیاتی ماهانه ۷۰۰ هزار تومان و سالانه ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

.

ˈحسین وکیلیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، افزود: معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران در این لایحه در یک مرحله به میزان سه سال خواهد بود.

.

لایحه اصلاح قانون مالیات ها سوم آبان ماه ۱۳۹۱ به مجلس شورای اسلامی ارایه شد و یک فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. وزارت امور اقتصادی و دارایی خواستار بررسی و تصویب این لایحه قبل از بررسی بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشورشده است.

.
وی با بیان اینکه تمامی افراد حقوق بگیر و صاحبان مشاغل مشمول این قانون می شوند، افزود: از مازاد پایه حقوق ۷۰۰ هزار تومان ، مالیات دریافت می شود و مالیات بخش های خصوصی و دولتی یکدست شده است.
.
وی با اشاره به اینکه نرخ های مالیاتی مودیان مالیاتی و فعال کاهش می یابد،رفع تبعیض ، افزایش معافیت های مالیاتی حقوق و مشاغل ، کاهش نرخ مالیاتی ماده ۱۳۱ را از رویکردهای کلی اصلاحیه قانون مالیات ها دانست و افزود: افرادی که هم اکنون دارای پرونده مالیاتی هستند،از معافیت های بیشتری بهره مند می شوند و افرادی که تاکنون اقدام به پرداخت مالیات نکرده اند ، شناسایی خواهند شد.
.
معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت:براساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات ها، نرخ مالیات برای بخش خصوصی و اشخاص حقیقی از ۱۵ تا ۳۵ درصد بوده که در اصلاحیه ۱۵ تا ۲۵ درصد پیشنهاد شده است.

.