پيرو بخشنامه شماره 2916/804- 211 مورخ 2/3/1383، به پيوست اصلاحيه ضوابط اجرايي موضوع تبصره 3 ماده 138 قانون مالياتهاي مستقيم مصوب 3/12/1366 و اصلاحيه هاي بعدي آن و الحاقي موضوع بند ب ماده 6 قانون تنظيم بخشي از مقررات تسهيل و نوسازي صنايع کشور و … مصوب 26/5/1382،جهت اطلاع و اجراء ابلاغ مي گردد.
[br]
با توجه به محدوديت زماني در انجام تکاليف مقرر توسط مؤديان مربوطه در خصوص اعلام انتقال تأسيسات به شهرک هاي صنعتي مصوب و تسليم مدارک مذکور پس از تأييد وزارت صنعت، معدن و تجارت به ادارات امور مالياتي حداکثر شش ماه از تاريخ تصويب اصلاحيه مذکور(حداکثر تا تاريخ 9/5/1393) مقتضي است ادارات امور مالياتي با هماهنگي ادارات کل صنعت،معدن و تجارت استان اطلاع رساني لازم به مؤديان ذيربط به عمل آورند.
بديهي است پرونده هاي مالياتي که در اجراي مقررات قانوني به قطعيت رسيده و در مرجع ديگري قابل طرح نباشد با رعايت مقررات ماده 251 مکرر قانون مالياتهاي مستقيم و در صورت موافقت وزير محترم امور اقتصادي و دارايي و با رعايت مفاد اصلاحيه مذکور، در آن هيأت قابل طرح خواهد بود.
[br]
علي عسکري
رييس کل سازمان امور مالياتي کشور
[br]
[hr]
اصلاحيه ضوابط اجرايي موضوع تبصره «3» ماده «138» قانون مالياتهاي مستقيم مصوب 3/12/1366 و اصلاحيه هاي بعدي آن و الحاقي موضوع بند (ب) ماده «6» قانون تنظيم بخشي از مقررات تسهيل نوسازي صنايع کشور و اصلاح ماده«113» قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران مصوب 26/5/1382موضوع بخشنامه شماره2916/804- 211 مورخ 2/3/1383 سازمان امور مالياتي کشور
تبصره ذيل ماده «10» به «تبصره 1» اصلاح و «تبصره 2» به شرح زير به ذيل ماده «10» اضافه گردد:
تبصره2: مؤديان مشمول ماده «7» اين ضوابط اجرايي که نسبت به انتقال کارخانه هاي خود قبل از 29/12/1391 به شهرکهاي صنعتي مصوب اقدام نموده اند چنانچه قبل يا بعد از انتقال تأسيسات کارخانه خود به شهرکهاي صنعتي مصوب، صرفاً نسبت به اعلام کتبي موضوع ماده «7» و بند(الف)ماده «8» به اداره امور مالياتي و تسليم مدارک مورد اشاره در ماده «8» اقدام ننموده باشند در صورتيکه حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تصويب اين اصلاحيه نسبت به اعلام انتقال تأسيسات خود به شهرکهاي صنعتي مصوب به ادارات امور مالياتي اقدام نمايند و مدارک ذيل را که به تأييد وزارت صنعت،معدن و تجارت رسيده است به ادارات امور مالياتي ذيربط تسليم نمايند مشروط بر اينکه پرونده مالياتي عملکرد سال يا سالهاي مربوطه در يکي از مراحل رسيدگي و يا مراجع حل اختلاف مالياتي قابل طرح باشد امکان برخورداري از معافيت مالياتي قسمت اخير تبصره «3» ماده «128» قانون مالياتهاي مستقيم را با رعايت اين دستورالعمل و ساير مقررات دارا خواهند بود.
1- تصوير درخواست انتقال به شهرکهاي صنعتي مصوب ارائه شده به سازمان صنعت،معدن و تجارت به تاريخ قبل از انتقال که تسليم آن به تأييد سازمان مذکور رسيده باشد.
2- تصوير پروانه بهره برداري يا گواهي صنعتي قبل از انتقال.
3- تصوير پروانه بهره برداري بعد از انتقال.
4-گواهي سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ذيربط مبني بر انتقال کارخانه به شهرک صنعتي مصوب، جمع آوري و خروج ماشين آلات کارخانه قبلي و عدم هر گونه فعاليت مرتبط با کارخانه انتقالي در محل سابق.
براي کارخانه هاي انتقالي از تاريخ 1/1/1392 به بعد رعايت ضوابط قبلي الزامي است.
[br]
|
علي طيب نيا محمدرضا نعمت زاده
وزير امور اقتصادي و دارايي وزير صنعت،معدن و تجارت
|
[br]