نرم افزارحسابداری صدگان

صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی در شرف تعطیلی

0 885

حسابداراپ

مدیر کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی گفت: هر کسی که وارد معاملات ارزهای دیجیتالی می‌شود، خودش باید مسئولیت همه چیز را قبول کند.

ایسنا به نقل از کوین دسک نوشت: اون سونگ سو، مدیر کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، با اشاره به اینکه هیچ کدام از صرافی‌های ارزهای دیجیتالی فعال در این کشور تاکنون درخواستی برای اخذ مجوز از این نهاد برای فعالیت در کره اخذ نکرده‌اند، هشدار داد قانون برخورد با فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه ارزهای دیجیتالی به زودی اجرایی می‌شود و احتمال تعطیلی این صرافی‌ها تا ماه سپتامبر وجود دارد.

سال گذشته کره جنوبی قوانین مبارزه با پولشویی و گزارش‌دهی صورت‌های مالی را به روزرسانی کرد که بخش بزرگ این به‌روزرسانی مربوط به فعالیت‌های مالی در حوزه ارزهای دیجیتالی بوده است. دولت کره جنوبی پیش‌تر در بیانیه‌ای به کسب و کارهای مرتبط با ارزهای دیجیتالی مهلت داده بود که در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر نسبت به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌ربط اقدام کنند.

پندار سیستم

به گفته سو، بیش از ۲۰۰ صرافی ارزهای دیجیتالی در کره جنوبی مشغول فعالیت هستند که امکان تعطیلی همه آن‌ها وجود دارد. این مقام ارشد کره جنوبی با ابراز نگرانی از امنیت کاربران در حوزه ارزهای دیجیتالی گفت: در شرایط فعلی محافظت از منافع معامله‌گران کار خیلی دشواری است. آن‌ها باید بداند که دولت هیچ مسئولیتی در قبال کلاهبرداری از آنان یا جعل تراکنش‌ها قبول نمی‌کند. هر کسی که وارد معاملات می‌شود خودش باید مسئولیت همه چیز را قبول کند.

علاقه به ارزهای دیجیتالی در کره جنوبی طی ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است تا جایی که فقط حدود ۲.۵ میلیون کاربر در چهار صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی این کشور ثبت‌نام کرده‌اند. تخمین زده می‌شود حدود دوسوم کاربران ارزهای دیجیتالی در کره جنوبی جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال باشند.

در روزهای اخیر تعطیلی دو صرافی ارزهای دیجیتالی در ترکیه سر و صدای زیادی به پا کرده است. برخی گزارش‌ها همچنین از احتمال ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی در هند خبر می‌دهند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.