نرم افزارحسابداری صدگان

محاسبه مالیات بر خودروهای لوکس چگونه انجام میشود؟

0 973

حسابداراپ

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متولی محاسبه نرخ مالیات بر خودروهای لوکس، سازمان امور مالیاتی است.

پندار سیستم

امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای در حوزه مالیات انجام شده است که یکی از آن‌ها تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی است. همچنین کاهش حضور مردم و افزایش تعاملات الکترونیکی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تعامل مجلس با دولت بر سر تدوین ۵ پایه مالیاتی جدید گفت: این طرح در ابتدا توسط سازمان امور مالیاتی و دولت تدوین و تقدیم مجلس شد. البته این میزان درآمد پیش بینی شده محقق نخواهد شد. دولت تا سقف ۲۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود اما مجلس رقم ۲۷۰ هزار میلیارد تومان را تعبیه کرده که به نظر می‌رسد شدنی نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: قانون مالیات بر ۵ فعالیت جدید مصوب شده است و ما مجری آن هستیم. در خصوص مالیات بر خودروهای لوکس، سازمان امور مالیاتی متولی محاسبه ارزش خودروها بر اساس نرخ روز است.

پارسا با اشاره به نهایی شدن طرح جامع مالیاتی در کشور بیان کرد: این طرح به طور مرحله ای اجرایی می شود که اصلاح نظام های مالیاتی از جمله این موارد است.

وی افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی می شود که البته این عدد تقریبی است. عددی که با رصد تراکنش های بانکی و همکاری دستگاه های دولتی صورت گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تعداد دستگاه هایی که با سازمان مالیات همکاری نمی‌کنند به تعداد انگشتان دست است و همکاری های خوبی با ما انجام می شود.

 خردادماه زمان ورود به طرح پایانه های فروشگاهی

پارسا بیان کرد: ۷۰ درصد از اظهارنامه هایی که خوداظهاری مودیان مالیاتی است در دامنه قابل قبول قرار گرفته اند و رسیدگی نشده اند و ما تمرکزمان را روی ۳۰ درصد پرونده های بزرگتر گذاشته ایم.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: این کار بسیار بزرگ یکی از اهداف طرح جامع مالیاتی بود که حاصل تلاش ۸ سال  همکاران سازمان مالیات است. یکی از کارهای بسیار مهم دیگر اجرای قانون پایانه های فروشگاهی است.

وی افزود: قرار است تمام صورت حساب ها در بستر امن مستقیم به سازمان امور مالیاتی منتقل شوند. کاری که در کشورهای دنیا رایج است. این اتفاق منجر به رسیدگی های بهتر سازمان امور مالیاتی در مالیات بر ارزش افزوده و سایر فازهاست.بسترها و زیرساخت ها آماده است و مطابق با قانون امیدواریم خرداد ماه امسال به این طرح ورود کنیم.

پارسا به مزایای این طرح برای مودیان نیز اشاره کرد و گفت: البته در کنار مفاد این طرح، جرائم هم پابرجاست. با جمع آوری این نوع اطلاعات دیگر احتیاجی به مراجعات حضوری نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: نظام مالیاتی هوشمند به معنای حداکثر رضایت به همراه حداقل مراجعات حضوری است.

وزارت راه و شهرسازی تیر آخر مالیات بر خانه های خالی را بزند

معاون وزیر اقتصاد گفت: مالیات بر خانه های خالی منوط به اطلاعات پایه وزارت راه و شهرسازی است. قانون اخذ مالیات را مقرر به خالی بودن ۴ ماهه خانه ها کرده است و باید گفت که ما با دریافت اطلاعات از سامانه اسکان و املاک به سراغ اخذ مالیات می رویم.

پارسا به خبرهای خوش حوزه مالیات برای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مالیات در سال آینده باید متناسب سازی شود تا رضایت عمومی جلب شود. مالیات و اداره مملکت هم بسیار مهم است در حالی که نرخ تورم ۳۵ درصد بوده و کرونا هم با اصناف دست و پنجه نرم کرد.

نرخ مالیات اصناف ۷ درصد افزایش یافت

وی گفت: نرخ مالیات اصنافی که زیر ۲.۵ میلیون تومان درآمد داشتند را افزایش ندادیم. مالیات افرادی که بین ۲و نیم تا ۵ میلیون تومان درآمد داشتند را ۴ درصد، بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را ۸ درصد و بیش از این ارقام را ۱۲ درصد افزایش دادیم. معدل کل افزایش نرخ مالیاتی اصناف چیزی حدود ۷ درصد بود در حالی که تورم ۳۵ درصد گزارش شد.

شناسایی بیش از ۴۰ هزار مودی که بالای ۵ میلیارد تومان گردش بانکی داشتند

پارسا تاکید کرد: مجموع سیاست هایی را برای فرار مالیاتی دنبال کرده ایم، مقابله با معاملات صوری است که تراکنش های بانکی که ۴۰ هزار مودی بیش از ۵ میلیارد تومان گردش بانکی داشتند را به صورت حرفه ای بررسی کرده ایم.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: وصول ۱۰ هزار میلیارد تومان معوقه و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هم از محل بخشودگی جرائم بدهی ها از جمله درآمدهای امسال است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.