نرم افزارحسابداری صدگان

موضوع شگفت انگیز طرح دریافت مالیات از تراکنش های بانکی !

0 1,355

حسابداراپ

 یوسف کاووسی

مدتی ست بحث رسانه ها از جمله رسانه ملی موضوع سایتهای شرط بندی و قمار و اتصال موضوع به درگاههای بانکی میباشد و پوزهای در دست مردم

تا اینجای کار خوب بود ولی از زمان کشاندن پای بانک مرکزی و سازمان مالیاتی به موضوع کار وکنترل از دست خارج شده تا جایی که معاون کمیسیون برنامه وبودجه مجلس از طرحی خبر میدهد که قرارست در بودجه گنجانده شود و بشود منبع درآمد مالیاتی دولت !

حال بحث اتصال پوزهای بانکی به سازمان مالیاتی و دادن کد مالیاتی از زمان اتصال و شروع به فعالیت خود بحث مفصلی است که الان از آن می‌گذریم.

بحث دریافت مالیات از تراکنشهای بانکی دامنه وسیعی دارد که ورود به آن در این مقطع پیامدهای غیرقابل کنترلی میتواند داشته باشد.

این موضوع بحث دریافت مالیات از سپرده های بانکی را که سالهاست در مجلس و سازمان مالیاتی در حال چرخش است، جدی میکند و نگرانی از تبعات آن که بعد از طرح در جامعه با اوضاع ملتهب کنونی خدا میداند چه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت موضوعی که مطرح شده جای سوال فراوان دارد از جمله کدام تراکنش مشمول یک در هزار میشود ؟

کدام واریز باعث میشود از ۱۰ میلیون تومان صد هزار تومان  آنی مالیات باید کسر شود ؟

آیا این مالیات از مالیات پایان سال صنف یا واحد صنفی کسر میشود یا مضاعف برآن میشود؟

این مالیات چه تبعاتی بر کسب و کار دارد ؟

این مالیات بر فعالیتهای استارتاپی چه اثری دارد ؟

این مالیات و مالیاتهایی ازین دست در سختتر شدن کسب و کارها چه اثری دارد ؟

اینگونه رفتارها در شرایط فعلی که تحریم خارجی داریم و در سال جهش تولید و رفتن به سمت تولید داخل هستیم آیا اساسا درست است ؟ و در جهت هدف حرکت میکنیم ؟

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.