نرم افزارحسابداری صدگان

آشنایی با ضوابط دستورالعمل صادره  تبصره ماده ۱۰۰ سازمان امور مالیاتی( توافق با اصناف)

0 3,256

حسابداراپ

آنچه مودیان میبایست در خصوص دستورالعمل صادره  تبصره ماده ۱۰۰ سازمان امور مالیاتی( توافق با اصناف) جهت عملکرد ۹۷ بدانند:


۱- با توجه به اینکه صرفا” مودیان گروه سوم (دسته بندی مشاغل موضوع ماده ۲ آیین نامه ماده ۹۵) میتوانند از شریط و تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ ق م م استفاده کنند ،بنابراین در صورتی  که :


 الف) مجموع فروش کالا یا کالا و خدمات( توامان) شما در سال قبل(۹۶) بیش از ده میلیارد ریال( یک میلیارد تومان) بوده است ،نمیتوانید از شرایط تبصره( توافق) استفاده کنید.

ب) در صورتی که شما به کارهای صرفا” خدماتی از قبیل پزشکی،مهندسی، آرایشگری، نمایندگی بیمه و سایر مشاغل مشابه اشتغال داشته اید و جمع درآمد شما در سال قبل(۹۶) بیش  از ۵میلیارد ریال(معادل پانصد میلیون تومان) بوده است، نمیتوانید از شرایط تبصره استفاده نمایید.

ج) در صورتی که شما سال ۹۵ یا ۹۶  در گروه اول یا دوم بوده باشید،نمیتوانید جهت سال ۹۷ از توافق یا همان شرایط تبصره ماده ۱۰۰ استفاده نمایید.

د) در صورتی که شما دارنده کارت بازرگانی،صاحب واحد تولیدی دارای  پروانه بهره برداری،صاحب هتل ۳ ستاره و بالاتر،صاحب بیمارستان،زایشگاه یا کلینیک،صاحب صرافی و در نهایت صاحب یک فروشگاه زنجیره ای هستید، نمیتوانید از شرایط توافق( تبصره ماده ۱۰۰ استفاده نمایید.

و)در صورتی که فروش کالا یا خدمات شما در سال ۹۷ بیش از بیش از ۸،۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال( ۸۲۸ میلیون تومان) بوده است، شما نمیتوانید از شرایط تبصره استفاده نمایید.

پندار سیستم

ه)در صورتی که شما جهت سال ۹۷ اظهارنامه مالیاتی تسلیم نمایید نمیتوانید از شرایط توافق ( یا همان تبصره) استفاده کنید( چنانچه اشتباها” اظهارنامه پر و ارسال کردید، تا قبل از پایان خرداد ماه میتوانید فرم موضوع دستورالعمل را تکمیل و ارسال کنید.ارسال فرم بعد از پایان خرداد ماه شما را از شرایط تبصره خارج خواهد کرد.

ی) در صورتی که سال ۹۷ اولین سال فعالیت شما بوده است، شما نمیتوانید از شرایط توافق استفاده نمایید.

ط) در صورتی که شرکای شما( واحد شغلی) در سال ۹۷ نسبت به سال قبل(۹۶)، تغییر کرده باشند، شما نمیتوانید از توافق استفاده نمایید.

ظ) در صورتی که شما جهت عملکرد ۹۷ ،متقاضی استفاده از هزینه های پزشکی( موضوع ماده ۱۳۷)،خسارت سیل و زلزله و آتش سوزی( موضوع ماده ۱۶۵) و کمکهای بلاعوض به دولت یا نهادهای ذکر شده در قانون ( موضوع ماده ۱۷۲) هستید، نمیتوانید از شرایط تبصره( توافق) استفاده نمایید.

ک) در صورتی که شما جزو خریداران دریافت کننده سکه از بانک مرکزی در سال ۹۷ بوده اید، نمیتوانید از شرایط تبصره استفاده نمایید.


۲- در صورتی که از میزان فروش یا درآمد خدمات خود در سال ۹۷ مطمئن نیستید ولی سایر شرایط دستورالعمل را دارا هستید،بهتر است  از شرایط دستورالعمل تبعیت نمایید.(صرفا” پیشنهاد)


۳-با توجه به مقطوع بودن مالیات تعیین شده در اجرای تبصره،  امکان اعتراض به مالیات تعیین شده و تعدیل آن در اجرای مقررات ماده ۲٣٨ق م م  وجود نخواهد داشت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.