نرم افزارحسابداری صدگان

دیوان محاسبات به پرونده تعیین ضریب حقوق کارمندان ورود کرد

0 2,885

حسابداراپ

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات تاکید کرد: با توجه به ابهامات عمده در تعیین ضریب حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولت، دیوان محاسبات ورود پیدا کرد.


حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با توجه به ابهامات عمده در تعیین ضریب حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولت، دیوان محاسبات ورود پیدا کرد.

وی افزود: ابهامات عمده ای در تصویب نامه تعیین ضریب حقوقی کارکنان شاغل و بازنشسته دولت وجود دارد، به همین دلیل از دیوان محاسبات خواسته ایم که بندهای “الف” و “ی” تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، را بررسی نمایند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات تاکید کرد: کمیسیون در اصل نود نیز در نامه‌ای درخواست گزارش سازمان امور اداری و استخدامی در مورد… در رابطه با عملکرد دولت در رابطه با قانون مجلس هستند.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر پیگیری سازمان بازرسی کل کشور در دست ندارم که آیا براساس درخواست ما پیگیری خود را شروع کرده است یا نه؟

حاجی بابایی تاکید کرد: سوالات اساسی ما این است که مبنای دولت برای افزایش ۱۸ درصد چیست؟

وی گفت: علاوه بر این باید پرسید مبنای دولت برای حداقل ۴۴۰ تومان چیست؟ همچنین چرا دولت حقوق دانشجو معلمان را بر اساس مصوبه مجلس افزایش نداده است.

حاجی بابایی تاکید کرد: تا آخرین مرحله حصول نتیجه پیگیر اجرای دقیق این مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت خواهم بود.

وی با گلایه از کندی کار در مجلس افزود: از نامه‌ای که به رئیس مجلس نوشته ام تاکنون هیچ پاسخ و بازخوردی دریافت نکرده ام.

پندار سیستم

متن این نیمه به شرح زیر است:


جناب آقای مهندس انصاری
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی
سلام علیکم

احتراماً، عطف به تصویب نامه شماره ۸۷۲۴/ ت ۵۶۴۸۵ ه مورخ ۱۳۹۸.۱.۳۱ هیئت محترم وزیران و ابهامات آن در انطباق با مفاد بندهای «الف» و «ب» و «ی» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، به شرح:

-چگونگی رعایت حکم قانون مبنی بر، بدون تغییر ماندن تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق.
-چگونگی اعمال افزایش مبلغ ۴ میلیون ریالی حقوق با عناوین مشابه برای مشمولین بند «ی»
-چگونگی اعمال افزایش ۱۰ درصد ضریب ریالی مشمولین بند «ی»، مازاد بر ۴ میلیون ریال تعیین شده،

در اجرای وظایف قانونی محوله و سیاست‌های پیشگیرانه این دیوان، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب با قید فوری در کارگروهی تخصصی با حضور کارشناسان آن سازمان، دیوان محاسبات کشور و سایر دستگاه‌های ذیصلاح، مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت نیاز به اصلاح تصویب نامه صدرالاشعار و متعاقباً احکام صادر شده توسط دستگاه‌های اجرایی، اقدام لازم معمول گردد.


کیومرث داودی
معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی




محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.