نرم افزارحسابداری صدگان

ساز وکار اخذ مالیات از خانه های خالی پخته شود

0 837

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت: اگر مالکان خانه های خالی در صورت فراهم بودن شرایط برای فروش خانه، از فروش مسکن امتناع کنند می توان از راهکار اخذ مالیات از خانه های خالی استفاده کرد.

پندار سیستم

 

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن گفت: بطور طبیعی با توجه به هرم سنی جامعه، بخش قابل توجهی در کشور متقاضی خرید یا اجاره مسکن هستن که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید پذیرفت سوداگری در بازار مسکن به زیان متقاضیان واقعی مسکن می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از رونق بازار دلالی کاذب دربخش مسکن وجود دارد که می توان به اخذ مالیات از خانه های خالی اشاره کرد.

کریمی ادامه داد: در اخذ مالیات از خانه های خالی باید ملاحظاتی رعایت شود به دلیل اینکه بطور مثال برخی از مالکان و انبوه سازان به دلیل رکود فعلی در بازار مسکن حاضرند حتی آپارتمان های ساخته شده را به قیمت بهای تمام شده به فروش برسانند تا بتوانند بدهی ها خود را به بانک و یا فروشندگان مصالح ساختمانی پرداخت کنند.

وی افزود: برخی از مالکان واحدهای مسکونی خالی، تعمدا و صرفا برای افزایش قیمت خانه در آینده، از فروش یا اجاره واحد مسکونی خود طفره می روند.

لزوم تسهیل شرایط اخذ وام مسکن برای متقاضیان خرید خانه

کریمی با بیان اینکه باید با تسهیل شرایط اخذ وام مسکن برای خریداران خانه، زمینه فروش خانه های خالی با قیمت منطقی را فراهم کرد،گفت: اگر مالکان خانه های خالی در صورت فراهم بودن شرایط برای فروش خانه، از فروش مسکن امتناع کنند می توان از راهکار اخذ مالیات از خانه های خالی استفاده کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای تمام خانه های خالی نمی توان نسخه واحد پیچید، افزود: در سازمان ثبت اسناد و املاک اطلاعلات مربوط به پروانه های ساخت ساختمان و پایان کار خانه های خالی وجود دارد که قابل استفاده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.