نرم افزارحسابداری صدگان

حسابداران ناگزیرند به تحلیل‌گر و استراتژیست بدل شوند

0 1,026

حسابداراپ

در شرایطی که برخی از حسابداران نگران‌اند که پیشرفت فناوری می‌تواند جایگاه خدمات سنتی حسابداری را تسخیر کند، جنیفر واراوا Jennifer Warawa معتقد است، پیشرفت فناوری می‌تواند بیش از پیش حسابداران و خدمات آنان را ارزشمندتر سازد .


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از «اکانینگ تودی» واراوا که مدیر عامل شرکت نرم افزار حسابداری و حقوق دستمزد Sage و تأمین‌کننده‌ی نرم‌افزارهای موردنیاز شرکت‌های کوچک و متوسط در سرتاسر جهان است، در کنفرانس فناوری حسابداری عنوان کرد تنها راه‌حل حسابداران برای ادامه‌ی بقا، مجهزشدن به دانش فناوری‌های جدید است و این امر به یک استراتژی ضروری در فضای کاری حسابداران تبدیل شده است.

پندار سیستم

وی ادعا کرد در سه تا پنج سال آینده ، ۵۰ درصد از تمام عملیات‌ها، فعالیت‌ها و فعل و انفعالات تحلیلی خواهند شد و این موضوع ممکن است این احساس را در حسابداران ایجاد کند که به‌زودی کنار زده می‌شوند. از این رو، حسابداران ناگزیرند به تحلیل گران یا استراتژیست‌هایی تبدیل شوند تا جایگاه آنان برای پیشبرد اهداف سازمان ارزشمند و ضروری به نظر برسد. اما این جایگاه ارزشمند به شکل تصادفی برای حسابداران به دست نمی‌آید و نیازمند نگاه رو به جلو و تسلط آنان بر ابزارهای فناوری است. حسابداران نباید فرصت‌های به‌وجود آمده برای ارتقای خود، همچون حسابداری از راه دور Cloud Accounting  و یا هوش مصنوعی، را از دست بدهند.

ارزش امروز حسابداران از عملکرد گذشته یا چشم انداز فعلی آنان نیست، بلکه آنان برای دانستن آن‌چه که قرار است در آینده برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند،  ارزش‌گذاری می‌شوند.هدف از تأکید بر فناوری ایجاد ترس و نگرانی برای حسابداران نیست، بلکه هدف افزایش توانایی آنان برای درک بیشتر نیازهای کاربرانشان و پیمودن مسیر انطباق با این نیازها، به شکلی ساده‌تر است.

منبع:   www.accountingtoday.com



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.