نرم افزارحسابداری صدگان

محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت لغو شد.

0 1,010

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از لغو محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت برای استان‌های سمنان و قم با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی در این زمینه از سوی هیئت دولت خبر داد. 


 به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلام‌رضا کاتب عصر امروز در جمع خبرنگاران در گرمسار، اظهار داشت: با ابلاغ این مصوبه که در روزهای اخیر از سوی هیئت دولت صورت گرفت؛ مشکلات استقرار واحدهای صنعتی در شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خود، پیشنهاد این موضوع را در مجلس شورای اسلامی داده و این طرح پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی به‌صورت قانون درآمده است افزود: این موضوع، خبری خوشحال‌کننده در راستای توسعه صنعت شهرهای گرمسار و ایوانکی و شهرک‌های صنعتی در این منطقه است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس تصریح کرد: با ابلاغ این قانون، سرمایه‌گذاران بیشتری می‌توانند در این منطقه مهم در جوار پایتخت سرمایه گذرای کرده و دیگر نگران قانون حریم ۱۲۰ کیلومتری از پایتخت نباشند.

به گفته کاتب، سرمایه‌گذاران در گرمسار و آرادان و ایوانکی، از این به بعد از قوانین و مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

پندار سیستم

وی به انگیزه بالای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری با اجرای این قانون در شهرستان گرمسار اشاره کرد و افزود: آیین‌نامه این مصوبه با اکثریت آرا به تصویب هیئت‌وزیران رسید و استان‌های سمنان و قم که شهرستان گرمسار و آرادان نیز در آن شامل می‌شود، مورد تصویب قرار گرفت و اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به توافق استانی با موضوع ممنوعیت ورود هرگونه صنایع آلاینده در این شهرستان‌ها افزود: این مصوبه می‌تواند سبب توسعه حفاظت از محیط‌زیست منطقه در بخش صنعت باشد.

کاتب درباره مصوبه جدید در هیئت دولت درزمینهٔ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار نیز تصریح کرد: با دستور صریح معاون رئیس‌جمهور درزمینهٔ جابه‌جایی ۶۰۰ هکتار از زمین منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تا چند روز آینده این موضوع نیز حل خواهد شد و روند ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی آغاز می‌شود.

وی با انتقاد از بعضی مسئولان استانی درزمینهٔ تسریع در اجرای این پروژه ملی و مهم اقتصادی گرمسار که افزود: با توجه به تذکر چندباره استاندار سمنان به این افراد و با این مصوبه هیئت دولت باید در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تسریع شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی به سفر رئیس خانه ملت به شهرستان گرمسار اشاره کرد و افزود: این سفر به دلیل اهمیت بالای این شهرستان درزمینهٔ های استراتژیک است و باید این سفر مهم و ارزنده بدانید.

وی در ادامه به تصویب برجام در مجلس اشاره کرد و افزود: این توافق راه سرمایه‌گذاران خارجی را هموار می‌کند و رونق اقتصادی در کشور شکل خواهد گرفت و باید با یک برنامه‌ریزی به دنبال اقتصادی پررونق داخلی با یک هزینه سرمایه گذرای پایین‌تر باشیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.