نرم افزارحسابداری صدگان

گزارش خرید و فروش فصلی

51 3,800

حسابداراپ

با توجه به نزدیک شدن زمان تهیه و ارسال گزارش خرید و فروش فصلی سه ماهه سوم سال تحت نرم‌افزار معرفی شده سازمان امور مالیاتی کشور به دوصورت online و offline برآن شدم تا شمه ای از موارد و مشکلات پیرامون این موضوع که دغدغه بسیاری از دوستان، همکاران و اساتید حوزه حسابداری و مالی و حتی نرم‌افزارهای پشتیبان سیستم‌های مالی و حسابداری شرکت‌ها و موسسات است را، مطرح كنم.

.

بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده ۱۶۹ ق م م به شماره ۲۴۴۶۸/۲۰۰/ص مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۰ و بخشنامه های موضوعی، تهیه و ارسال گزارش خریدو فروش فصلی براساس نرم‌افزار معرفی شده در سایت سازمان امور مالیاتی کشور است و تهیه گزارش‌ها به‌صورت دستی امکان پذیر نيست.

.
با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه‌ها در حرفه مالی و حسابداری در خصوص اطلاعات کارآمد و آنی، همگام شدن با تکنولوژی به وضوح مشاهده مي‌شود و این تغییر نگرش با توجه به در جریان بودن اقتصاد جهانی و توجه به بازارهایی با نگرش اقتصاد باز و رقابتی بیش از پیش دیده می‌شود. مقدمه‌ای که بیان كردم در خصوص تهیه این نوع گزارش‌ها است که با توجه به عمر کوتاه این نرم‌افزار که زمان ابتدایی خود را می‌گذراند بنده حقیر را مجاب به تهیه این نوشتار در جهت رشد و اجرای هر چه بهتر و بهینه و ترسیم آن در برنامه های دولت در نظام مالیاتی آنی كرد.

.

اولین مورد در خصوص ساختار سخت افزاری و افرادی است که به هر صورت با این سیستم در ارتباط هستند مانند خریداران، فروشندگان و… آیا مکانیزم پاسخگویی و اطلاعات افراد کافی است؟ آیا اطلاعات به‌صورت صحیح و کارآمد ارائه مي‌شود یا فقط برای رفع تکلیف و دچار نشدن افراد به تنبیهات مالیاتی و محروم ماندن از شرایط. به وضوح دوستان و همکاران که به‌صورتی با حرفه حسابداری در ارتباط هستند بهتر از بنده نقایص آن را حس کردند مانند : عدم ارائه کد ملی یا کد اقتصادی یا شناسه ملی و سایر اقلام اطلاعاتی برای فرار از یکسری آیتم‌ها که منتج به پرداخت مالیات می‌شود.

.
البته در خصوص مطالب بالا فقط نیروی انسانی و افراد ذینفع علیه یا له نسبت به داده ها و اطلاعات دخیل نیستند بلکه سایر ارکان چرخه و با دید گسترده تر افراد و مامورین نظام مالیاتی نيز به آن دچارند؛ بنابراين وجود افراد متخصص و زبده با توجه به نگرش کلان نظام مالیاتی کشور که در راس آن افراد متخصص فعالیت می‌کنند بیشتر احساس مي‌شود.

پندار سیستم

.
در خصوص مشکلات نرم‌افزاری نیز با توجه به دستورالعمل و آیین نامه معاملات، گزارش ملزومات مصرفی و ابزار و کالای مصرفی و خدماتی کمتر از یک میلیون ریال در هر فصل افراد حقیقی و حقوقی الزامی نيست و بالای این مبلغ باید گزارش شود. نکته اساسی و کلیدی که بسیاری از همکاران و دوستان با آن درگيرند و از آن گله‌مندند، تهیه و ارائه گزارش‌هاي خرید و فروش قلم به قلم و تعدادی و ریالی است. به این نکته توجه کنید یک شرکت یا موسسه تولیدی بازرگانی یا خدماتی با حجم بالای تولید فروش یا پخش چگونه می‌تواند در مدت زمان کوتاه و با سرعت و دقت کافی این اقلام را تهیه و به سیستم ارسال کند؛ البته شاید بسیاری از دوستان به این نکته اشاره کنند که با زمان یا نیروی انسانی بیشتر آیا با توجه به پیشبرد اهداف و نگرش اقتصادی بنگاه‌ها، این روش کار، عقلانی و صحیح است.

.

 بر اساس تجربه، همکارانی بودند كه چند روز برای تهیه اين گزارش، وقت صرف کرده‌اند البته به این شرایط مشکلات عدیده ارتباطی و اختلال سیستم‌های اینترنتی و سیگنالی را اضافه کنید، زيرا حجم بالايي از کاربران در آن لحظه به سایت رجوع می‌کنند و …. اين موارد، طی بررسی های به‌عمل آمده و انجام تحقیقات آماری و میدانی با بسیاری از کارشناسان و افرادی که به صورتی در چرخه اين فعالیت دخالت دارند انجام شده و حتی با کارشناسان و اساتیدی از سازمان امور مالیاتی و موسسات تهیه نرم‌افزارهای مالی به مشورت گذارده شده که امید است با بررسی و بیان پیشنهادها سایر دوستان و اساتید این بحث در مسیری علمی و عملی قرارگیرد.

.
در پایان يادآور مي‌شود بیان شمه‌ای از موارد به منظور پیشبرد اهداف و ابراز نظرات در جهت رشد و تعالی نظام قانونمند مالیاتی است. در کنار بیان مطالب فوق اذعان این سخن خالی از لطف نیست که کارکرد و تعالی اهداف مالیاتی در کشور با توجه به برپایی سمینارها و همایش‌های مالی، حسابداری و مالیاتی بسیار انجام شده و به‌صورت تخصصی اعمال و دیده می‌شود. امید است بتوانیم در کنار هم در پیشبرد اهداف عالی حرفه گام‌هایی اصولی و اساسی برداریم.

.

علي قديمي –  عضو انجمن حسابداران خبره ایران

دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

51 نظرات
  1. خودم می گوید

    با سلام
    بنده کاملا با این فرمایشات موافقم . من یک حسابدار ساده با تجربه ۳ساله در حسابداری هستم ولی واقعا با این مشکلات در گیر بودم . وقتی لیست خریدو داری میفرستی باید کالایی که خریدی رو اعلام کنی در صورتی که در دفاتر بهای تمام شده کالای خریداری شده رو ثبت میکنیم یعنی خرید +هزینه حمل واگه بخوای هزینه های حمل رو هم محاسبه کنی وجداگانه وارد سایت کنی به عنوان خرید خدمات تقریبا کارت دو برابر میشه وخیلی سخت میشه خیلی خیلی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. علی می گوید

    طراحی نرم افزار حسابداری درحد یک بیسواد حسابداری بلکه کمتر از ان است !!!!۱-ارسال گزارش فروش ندارد۲-صحت اطلاعا ت ارسالی کنترل نمیشودشامل کد ملی نام بدروسایر مشخصات فردی فروشندگان که میشد همه اطلاعات صاحبان بنگاه های اقتصادی را در سایت قرار میدادن که با اطلاعات گزارشات قبل از ارسال تطبیق داده شود ۳-مهلت ارسال گزارشات براساس نام بنگاه ها براساس حروف الفبا طی ده روز برای روان نمودن ترافیک ۴-درفرمها ی گزارش مواردیکه با ستاره علامت گذاری نشده است الزامی نیست ولی ماموران دارائی میگویند اگه ان فیلدها برنشود شامل جریمه خواهید شد؟!۵-فایل بی دی اف راهنما ی جداول گزارشات خیلی مختصر توضیح داده است۶-۷-۸-…………..!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. کارمزد همراه می گوید

    موافقم کاش بشتر در مورد این طرح کار میکردن بعد مجبور می شدیم اطاعت کنیم از ممیزان دارایی ای کاشششش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. غلامپور می گوید

    سلام دوست عزیز /
    بهمین صورت انجام بده یواش یواش عادت می کنی فعلا” همینه که هست .
    موفق باشی /

  5. غلامپور می گوید

    سلام بازدیدکننده محترم /
    البته بنده معتقد نیستم که نرم افزار تهیه شده ساده است ، چرا که همکارانت همین نرم افزار ساده را توش ماندن تا چه رسد که فنی تر تهیه و ارائه میشد. در هر صورت فعلا” همین را که هست انجام بده تا بمرور زمان اشکالات و کمبودها برطرف گردد .
    در مورد بند ۴ مرقومه جنابعالی اگر ارسال بصورت برخط باشد نگران نباش .
    خداحافظ /

  6. غلامپور می گوید

    سلام
    آقا/خانم/شرکت کارمزد همراه ؛
    البته بدانیم که جهت طراحی چنین نرم افزاری کار و بررسی های زیادی انجام شده است و یقینا” اشکالات و نواقص بمرور زمان اصلاح و برطرف خواهد شد ، ضمنا” فقط از قوانین ، ضوابط ، مقررات و دستورالعمل ها اطاعت کن و نه هیچکس دیگر .
    موفق باشی /

  7. نسرین می گوید

    سلام میخواستم بدانم که پس از ارسال الکترونیکی حتما باید برگه پرینت برای دارایی ارسال و مهر و شماره دبیرخانه بخورد یانیازی نیست باتشکر فراوان

  8. غلامپور می گوید

    با سلام /
    ارسال چه بصورت برخط انجام شود و چه بصورت غیربرخط لازم است به اداره امور مالیاتی ذیربط کتبا” ضمن منضم نمودن نسخه ای از رسید دریافتی اعلام گردد چون ؛
    اول : واحد مالیاتی باید بداند که آیا ارسال در موعد مقرر انجام شده است یا خیر چرا که در صورت عدم ارسال بموقع جرائم متعلقه را مطالبه نماید .
    دوم : دستور سازمان امور مالیاتی مبنی بر مهر و امضا نمودن رسید موقت به همراه سی دی حاوی اطلاعات ارسال شده در روش ارسال بصورت غیربرخط می باشد و حتی تلویحا” اشاره داشته که پرینت نسخه ای از اطلاعات ارسالی موجود در سی دی را نیز به اداره امور مالیاتی ارائه و رسید اخذ نمایند .
    موفق باشید /

  9. روزبه می گوید

    با سلام خواهشمندم بنده را راهنمایی کنید در خصوص این مورد
    از انتهای اسفند ۹۲ فیلدهای شناسه و کد ملی ستاره دار شده که با توجه به بخش اعظم خریدها از بنگاههای ساده همانند کسبه و مغازه دارها و سایر اشخاص حقیقی میباشدند که طبعا” فاکتورهابصورت سنتی شامل مشخصات خاواسته شده است و یا اصلن امتناع میورزند پس از درخواست که برای مثال یک پیمانکار جها لنگ نماندن پروژه ناچار به خریدهای روزانه است که ظاهرن پرسنل محترم دارایی بسیار سطحی و تدوری با این مسئله برخورد مینمایند که خرید نکنید از این اشخاص!!!!!!!!
    علی ایحال این خریدها چگونه باید ثبت گردد که ظاهرن به هیچعنوان جز استعلام از فروشندگان(که عملا” غیر ممکن است با توجه به حجم بسیار گسترده خریدها از دیماه ۹۱ تا پایان اسفند۹۱)و اگر نه مشمول جریمه میگردد که سازمان بزرگ دارایی ظاهرن فرق حجم معامله شرکتها و فروشندگان جز را درک ننموده و به قول معروف از همان سمبه زور استفاده میکند!!
    ۲-در خصوص ارائه شناسه ملی جهت فروش معاملات مثلن یک شرکت پیمانکاری که طرف قرارداد آن یک نهاد از نیروهای مسلح مثل قرارگاه خاتم (ص) باشد و که کلیه نهادهای زیرمجموعه نیروهای مسلح فاقد شناسه ملی میباشند و تنها کد اقتصادی دارند تکلیفشن چیست؟؟؟ ایا باید بخاطر یک شماره یعنی ناقص بودن تنها یک آیتم که آن هم اصلن وجود ندارد معامله مذکور در زارش امتناع ثبت گردد!!!
    با این تفاصیر بنده از واحد اطلاعات مالیاتی نیز تحیقیق نمودم که عملا” تا این لحظه ۲۱/۰۱/۱۳۹۲ پاسخ مناسبی جز جریمه شدن دریافت نموده ام ؟؟؟

  10. پرلیت می گوید

    در گزارش خرید برای شرکت گاز و برق و پست ,lمخابرات کد ملی و شناسه ملی ندارم چی بنویسم

  11. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چه معامله اي با اين شركتها را درگزارش مد نظر داريد؟

  12. محمد می گوید

    با سلام واحترام
    من حسابدار بانک هستم باتوجه به تعداد ۳۰۰۰ شعبه در کل ایران و تنوع زیاد دراقلام خریداری شده ، خدمات دریافتی وقراردادهای منعقد شده تاحالا نتونستیم این قانون را به نحو مطلوب در بانک پیاده کنیم

  13. علي می گوید

    جناب روزبه خان
    سلام
    توصیه بنده به جنابعالی اجرای دقیق ضوابط و مقررات مربوط به ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتها می باشد کما اینکه تعداد قابل توجهی از اشخاص ( البته اشخاص حقوقی ) نسبت به انجام این تکلیف اقدام نموده و می نمایند . هرچند شاید در درج برخی جزئیات با ابهاماتی مواجه بوده اند و اشتباهاتی داشته اند ( و یقینا جرایم مربوطه مطالبه خواهد و چاره ای جز پرداخت نخواهند داشت ) ؛ ولی هدف شفافیت گردش مالی فعالان اقتصادی میباشد /
    خداحافظ

  14. علی می گوید

    سلام من نحوهی استفاده از سی دی را نمی دانم وهنگام استفاده مدام اروور هست لطفا رفع اررور ها را بگونه ای قابل درک بیان کنید ممنون

  15. ا.چ می گوید

    با سلام لطفا بنده را در خصوص مبلغ معاملات که باید ابراز شود راهنمایی کنید.واضح تر عرض کنم خرید و فروش تا چه مبلغی باید در معاملات فصلی ابراز شود .با تشکر

  16. علي می گوید

    سلام آقای / خانم / شرکت ا.چ
    دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتها و نیز اصلاحیه آن ( قابل جستجو و دریافت از همین سایت ) را مطالعه کن ، پاسخ سوالت را می گیری .
    خداحافظ

  17. آزاده می گوید

    سلام، در ورژن ۴ نرم افزار خرید وفروش یه گزینه اضافه شده با عنوان معاملات کمتر از ۱۰% مبلغ حد نصاب،اما من در سایت امور مالیاتی ندیدم کهاین مبلغ حد نصاب چقدر هست؟ لطفا راهنمایی کنید و اینکه خرید خدمان چه مواردی رو شامل میشه؟ آیا منظور قبض آب،برق،گاز ،تلفن، پست ،کرایه حمل، ایاب وذهاب، هزینه بیمه وسائط نقلیه و کارگاه، هزینه انواع تعمیرات و … هست؟

  18. علي می گوید

    با سلام
    مبلغ حدنصاب در اصلاحیه ماده ۱۶۹ مکرر آمده است ( ۶۷۰۰۰۰۰ ریال ) هرچند اصل قانون در رابطه با معاملات کوچک اصلاح شده و به ۸۸۰۰۰۰۰۰ ریال ( که ۱۰% آن می شود ۸۸۰۰۰۰۰ ریال ) افزایش یافته است .
    خرید خدمات می تواند همین مواردی که نوشتی باشد از این بابت نگران نباش ، فقط در فهرست معاملات آورده شود .
    والسلام /

  19. آزاده می گوید

    سلام ممنون که راهنمایی کردید فقط معاملاتی که به هر دلیلی فاکتوری از آنها ندارم را هم باید در گزارش بیارم یا اینکه حتما باید فاکتور وجود داشته باشد؟ من در یک شرکت پیمانکاری کار میکنم و بخش اعظم هزینه ها توسط پرسنل شاغل در کارگاههای شرکت انجام می شود که به دلائل گوناگون بخشی از هزینه های آنها فاقد فاکتور هست و بعضی از هزینه ها مثل ایاب و ذهاب و سوخت مصرفی خودروها هم که اصولا فاکتوری ندارند در این موارد چه باید کرد؟

  20. علي می گوید

    مجددا” سلام
    هرگونه فعالیت مالی منجر به معامله بایستی در راستای دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر در جداول مربوطه درج و به سازمان امور مالیاتی ارسال گردد چه با فاکتور باشد و چه بی فاکتور ؛ ولی دقت کن هرچه که در دفاتر خود عمل میکنی در فهرست معاملات نیز ثبت و ارسال کن و اگر دفاتر نداری …
    خداحافظ /

  21. ثریا علیمردانی می گوید

    من با نظر شما کاملا” موافق هستم
    و من حسابدار یک شرکت بزرگ هستم و واقعا” از این برنامه شاکیم چون من با ۵ یا ۱۰ یا ۱۰۰ شرکت کارنمی کنم که بتونم گزارشم آماده کنم
    در ثانی تا حیابهای شرکت قطعی نشود گزارش من درست نیست و تا حسابها قطعی شود بعد از فصل ۱۰ روز گذشته تال من گزارش عددی خود را آماده کنم ۲ روز طول می کشد حالا میخواهم بدانم با احتساب روزهای تعطیل آیا واقعا” من میتوانم گزارش درست به دارایی بدهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نتیجه کار میشود مغایرت بین خریداران که ما باشیم و فروشنده که پیمانکاران ما باشند

  22. كتايون می گوید

    خيلي بهتر ميشد قانونگذاران محترم قبل از اينكه قانون وضع كنند فقط ۴ماه درشرايط فعلي حسابدار يك شركت معمولي ميشدند!!!!!!!!!!

  23. ali می گوید

    با سلام
    حد نصاب خرید در سال ۹۱ مبلغ ۶۷۰۰۰۰۰ ریال است چگونه باید ثبت شود نرم افزار دارای خرید وفروش فصلی

  24. علي می گوید

    سلام جناب ali
    بیشتر توضیح می دهید .

  25. حسابدار می گوید

    درود به شما دوست گرامی من هنوز با تمام این همه اطلاعات که گذاشتید برایه گزارش فصلی مشکل دارم که اگر هزینه ای فراموش کردیم ومربوط به فصل قبل باشه چکار کنیم؟ و تمام هزینه ها را بلاخره باید بزنیم مثله اب وبرق بنزین هزینه تشرفات وغیره ممنون میشم اگرپاسخ بدید

  26. علی می گوید

    سلام جناب حسابدار
    برابر بخشنامه جدید ( تمدید ارسال فهرست معاملات چهار فصل سال ۹۱ و سه فصل ۹۲ { بهار ، تابستان و پاییز } تا پایان سال ۹۲ ) می توانی آنچه که جا مانده را ارسال نمایی .
    بنظر بهتر است همه ی آنچه که مربوط به معاملات و خدمات می باشد را ثبت و ارسال نمایید ، چرا که اولا در این رابطه ( یعنی دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر ) بخشنامه ای صادر نشده است و از طرفی به احتمال زیاد ماموران مالیاتی هنگام رسیدگی ، جریمه ی مابه التفاوت معاملات و خدمات آنچه که ارسال شده و آنچه که در دفاتر ثبت شده را مطالبه خواهند کرد .
    موفق باشید /

  27. رسولی می گوید

    با سلام ضمن تشکر از اطلاعات خوب شما چند سوال داشتم
    ۱- در موسساتی مانند انجمنها که درآمدهایشان صرفا” حق عضویت و هدایای واریزی اعضاء می باشد اولا چگونه فاکتور صادر نماییم چون هیچ اهرم قانونی دال بر اخذ اجباری آن از اعضا وجود ندارد دوما در مورد هدایا صرفا بعد از واریز مبلغ دلخواه اعضا مبلغ مشخص می شود ، آیا در روز واریز ، فاکتور برای هدایا صادر گردد
    ۲- خریدهای این موسسات صرفا هزینه های آنها (بجز حقوق ) می باشد که عمدتا اعداد ریز هستند آیا مجموع آنها را در یک ردیف اعلام نماییم یا بجز آورده شود

  28. رسولی می گوید

    با سلام مجدد من به دارایی مربوطه بابت گزارشات فصلی مراجعه کردم آنها اینطور راهنمایی کردند که گزارشات بایستی با ارزش افزوده هر فصل یکی باشد حال این سوال پیش می آید که انجمنها که مشمول مالیات ارزش افزوده نیستند اصلا بایستی گزارشات فصلی را تهیه نمایند یا خیر؟

  29. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    البته به نظر بنده اين نظزيه قابل نقد است چراكه ما قبوض را درگزارشات خريد و فروش نمي آوريم ولي درارزش افزوده موثر هستند ليكن دلايل اين مغايرت بايد براي شما روشن و قابل دفاع باشد.

  30. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ۱-آنطور كه بنده اطلاع دارم كساني كه عضوهستند مبالغي را متقبل شده اند لذا با صدور قبض براي آنها ، عملا به نوعي براي آنها بدهي ايجاد ميكنيد تا بپردازند كه به اين شكل نيازي به صدورفاكتور نيست ولي قاعدتا بايستي قبوض شما داري سريال چاپي يا ماشيني باشد.
    ۲- از هر فروشنده در طول سه ماه و به جمع آن يك عدد را اعلام كنيد.ضمنا اين مسير را نيز دنبال كنيد:
    http://www.accpress.com/news/1392/04/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D9%84%D8%BA-%D8%AD%D8%AF-%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%A8/

  31. نجفی می گوید

    با سلام و احترام
    من در یک شرکت دامپروری کار میکنم واین شرکت علوفه مورد نیاز خود را از میادین فروش علوفه که در دست کشاورزان و واسطه ها هست خریداری میکند و این افراد حاضر نیستند نام و کدملی خود را اعلام نمایند وشرکت هم چون با دام زنده سرو کار دارد مجبور به خرید ،از این افراد هست و منه حسابدار، باید گزارش خرید را اعلام کنم ،ولی در نرم افزار مالیاتی برای امتناع فروشنده ،آیتمی را طراحی نکرده اند خواهشمند است در این خصوص مرا راهنمایی کنید که چطور گزارش خرید شرکت را ارایه دهم با تشکر

  32. علي می گوید

    سلام
    با توجه به دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر و اصلاحیه آن و بخشنامه های صادره ی مرتبط ، فکر کنم نباید از اشخاصی که اطلاعات خود را ارائه نمی دهند خرید نمائید .

  33. پویا می گوید

    سلام
    فروشگاه هایی که مستقیم با مصرف کننده سر و کار دارند چگونه باید بدون داشتن هیچ نوع اطلاعات از خریدار فروش خود را در سامانه اعلام کنند

  34. علي می گوید

    سلام
    با توجه به ضوابط مقرر در اصلاحیه ماده ۱۶۹ مکرر در رابطه با معاملات کمتر از حد نصاب اقدام فرمایید .

  35. شاه بیگی می گوید

    یا سلام
    من در منطقه آزاد کیش مشغول به کار هستم میخواستم بدونم جهت ارائه گزارشات فصلی (خرید)نیاز به کد شناسه ملی و کد اقتصادی دارم در حالی که اینجا بیشتر مجوز اقتصادی دارند!!! چه بایدکرد؟

  36. علي می گوید

    سلام
    توجه داشته باشیم همه ی اشخاص حقوقی ایرانی ، شناسه ملی و شماره ی اقتصادی ( همان شماره ای که الان همه ی این اشخاص دارند و مورد استفاده قرار می گیرد ) دارند و چنانچه طرف مقابل تان شخص حقیقی باشد می توانید از کد ملی وی جهت فهرست معاملات استفاده نمایید .

  37. ابراهیمی می گوید

    باسلام و احترام . آیا در ارسال معاملات فصلی فقط کالاهایی که به قصد خرید و فروش باید اعلام شدو یا تمام خریدهای دارایی یا هزینه ؟ مثلا کالایی به قصد مصرف مثلا مانیتور .. باید اعلام شود در معاملات فصلی یا خیر؟

  38. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    همه ي خريد هاي مشمول صرف نظر از محل مصرف آن مي بايست گزارش شود.
    ذهنيت شما در خصوص ماليات ارزش افزوده ي كالايي است كه درخط توليد استفاده ميشود.

  39. مرادیان می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    هنگام ثبت قبوض گاز و برق باید نسبت به ارزش افزوده مبالغ ثبت بشه ؟؟؟
    چون قبض گاز و برق یه سری عوارض دارن که ارزش افزوده بهشون تعلق نگرفته .مثلا در قبض گاز مبلغ کل بدلیل اضافه شدن عوارض گازرسانی با مبلغ بعلاوه ارزش افزوده هماهنگی نداره. چطوری باید ثبت کنیم ؟
    و سوال دیگه اینکه امتناع دقیقا شامل چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

  40. علي می گوید

    سلام
    تاکنون حکم خاصی در این خصوص صادر نشده است با ارزش افزوده یا بدون ارزش افزوده فرقی نمی کند.توصیه می شود هر مقدار که پرداخت کرده ای ثبت نمایید.
    امتناع شامل فروش کالا و خدمات شما به اشخاصی می شود که از ارائه کداقتصادی یا شناسه ملی و یا کد ملی خودداری می نمایند که در این صورت در جدول مربوط ثبت و ارسال خواهد شد .

  41. فافا می گوید

    با سلام میشه لطفا نحوه ارائه گزارشات فصلی در موسسات پیمان کاری توضیح بدی تا حالا انجام ندادم برای بار اوله میخام انجام بدم

  42. نظری می گوید

    با سلام
    لطف بفرمایید با جمله بندی بهتری به سوالات پاسخ دهید.
    متشکر

  43. مجید آژ می گوید

    با سلام
    همانطور که مستحضرید مدیریت مالی دانشگاهها بایستی اسناد را پرداخت نمایند که فاقد واخواهی باشند لذا بایستی فرم تائید دارائی را ضمیمه کنند و اداره دارائی هم گفته اند که از طریق سیستم آنلاین ارسال شود آنهم سه ماهه با وجود اینکه بایستی اسناد کامل وبدون واخواهی باشد بایستی اسناد را سه ماهه نگهداری نمائیم و بعد از گذشت سه ماه پس از ارسال به دارائی و تائید و ضمیمه سند که شد نمی شود که پرداخت کرد لطفا” در این خصوص راهنمائی فرمائید ممنون میشم؟

  44. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اميدوارم متوجه سوالتان شده باشم.
    شما مشمول اين بند بخشنامه هستيد؟
    کلیه اشخاص حقوقی که در دامـنه شــمول قـانون مـالیاتهــای مسـتقیـم و قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می گیرند.
    لطفا دستورالعمل را اينجا ملاحظه كنيد.

  45. فاطمه همتی می گوید

    سلام ، شرکت ما یه شرکت کشاورزیه و خرید سم و کود و اقلامی داره که معاف از مالیاته ، آیا ما باید گزارش خرید و فروش رد کنیم ،اگر آره چه ضرورتی داره و به چه دردی میخوره؟ممنون

  46. مهناز می گوید

    با سلام

    در گزارش خرید فصلی در صورتیکه مبلغ فاکتور از حدنصاب بیشتر باشد و کد ملی و اقتصادی هم از سوی فروشنده دریافت نکرده باشیم . ( در واقع فروشنده فاکتوری طبق نمونه دارایی نداده باشد ) چگونه باید آنرا در خرید و فروش ثبت کنیم . بعد ما جریمه می شویم یا نه ؟

  47. ص می گوید

    سلام .خسته نباشید
    در بند ۸ موارد عدم شمول دستورالعمل اجرایی ماده ۱۶۹ اومده :مبالغی که تحت عناوین جریمه یا خسارت وانواع عولرض و مالیات (به استثنا مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده )……..
    منظورش اینه که مالیات و عوارض پرداختی که هر ۳ ماه از طریق اظهارنامه عمومی پرداخت میشه هم باید تو لیست اقلام خرید قرار بگیره ؟
    لطفا راهنمایی کنید

  48. زهرا فلاح می گوید

    باسلام
    فاکتورهاايي که در گزارش امتناع ثبت ميگردد ، در گزارش خريد به عنوان تجميعي نيز بايد ثبت گردد؟

  49. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خیر این دو بصورت مجزا ثبت می شوند.یعنی آنهایی که در گزارش امتناع آمده جایگاهی در گزارش خرید ندارد.

  50. panahi می گوید

    اگر معاملات خرید فروش فصلی نام شرکتی اعلام نشه . با توجه به اینکه امکان ویرایش و اضافه کردن وجود نداره . این امکان هست در دوره بعد اعلام بشه ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.