نرم افزارحسابداری صدگان

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد.

3 860

حسابداراپ

مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال ۵۶ تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.

.
محمد حسین زدا در گفت‌وگو با ایسنا، بازنگری در قانون تامین اجتماعی را یک الزام به منظور کاهش بدهی‌ها و جلوگیری از ورشکستگی این سازمان خواند و اظهار کرد: بدین ترتیب تغییراتی با هدف تغییر در سن و سابقه برای بازنشستگی با توجه به افزایش طول عمر در ایران لحاظ می‌شود.
.

وی کم کردن شرایط برای احتساب سخت و زیان‌آور بودن مشاغل و همچنین سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب و کار پر رونق را از دیگر تغییرات ضروری دانست و عنوان کرد: با انجام این تغییرات، سازمان تامین اجتماعی به سازمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند از لحاظ مالی از افراد تحت پوشش خود حمایت کند.
.

زدا در ادامه با اشاره به قوانین تامین اجتماعی در کشورهای اروپایی افزود: تمام کشورهای اروپایی به سمت اصلاحات پارامتریک رفته و سن بازنشستگی خود را افزایش داده‌اند.
.

پندار سیستم

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، “تامین منابع مالی” با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است.
.

زدا، با اشاره به گذشت ۳۷ سال از تدوین قانون تامین اجتماعی، بازنگری در آن را یک الزام دانست که با حضور شرکای اجتماعی متشکل از نمایندگان کارفرمایان، دولت‌، مستمری‌بگیران و کارگران انجام می‌شود.
.

وی همچنین با اعلام تدوین دوازدهمین پیش نویس از بازنگری در قانون تامین اجتماعی گفت: این پیش نویس به دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی توسط تمامی کارشناسان سازمان مطالعه و ظرف ۲ هفته آینده نظرات آنها دریافت و پیش نویس تدوین نهایی می‌شود.
.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: این امر طبق مطالعات کارشناسانه انجام می‌شود، اما مشخص نیست پس از ارسال به مجلس چه تغییراتی در آن ایجاد شود.

.

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. amir می گوید

    بخاطر اینکه تامین اجتماعی زمین نخوره بایدحق مردم ایران را پایمال کنید چرا از ماشین های خارجی برای مردم عزیز ایران حمایت نمی کنید ولی از قانون کشورهای خارجی استفاده میکنید

  2. مهدی می گوید

    چرا فقط چیزایی که به نفع دولت و به زیان ملت هست را به اروپاییا اقتدا می کنیم آیا خدمات اجتماعی و رفاه اجتماعی ما مثل اروپاییاست که بازنشستگی مون هم مثل اونا باشه وقتی می خوان بگیرن مثل اروپایی ها باید بدیم ولی وقتی می خوایم بگیریم باید مثل افغانیها بگیریم در آمدمون مثل افغانیاست هزینه هامون مثل اروپاییها جالبه نه غلام ….

  3. nasser می گوید

    استقراص دولت سازمان را ورشکست کرد نه سن بازنشتگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.