نرم افزارحسابداری صدگان

هوش مصنوعی و آینده‌ی حرفه‌ی حسابرسی

0 579

حسابداراپ

متخصصان حسابرسی و خدمات اطمینان‌بخشی با استفاده از قدرت هوش مصنوعی مشتریان را قادر می‌سازند تا با چالش‌های امروزه  بهتر روبرو شوند و از فرصت‌های نوظهور فردا استفاده کنند.

پندار سیستم

کیفیت حسابرسی موضوعی محدود به زمان نیست و همیشه ضرورت خواهد داشت. حسابرسی باید بینشی را در اختیار کسب‌وکارهای تجاری قرار دهد که سازگاری با تغییرات را تسهیل می‌کند. ذهن‌های روشن، روش‌شناسی انعطاف‌پذیر و حسابرسی فناوری محور چیزی است که مؤسسات حسابرسی را از هم متمایز می‌سازد.

استفاده از قدرت داده‌ها، خودکارسازی فرآیندهای دستی و متمرکز کردن مدیریت پروژه، مؤسسات را قادر می‌سازد تا حسابرسی متمرکزتری ارائه دهند و کار حسابرسی را برای مشتریان، سفارشی کنند. قابلیت‌های مجهز به هوش مصنوعی کارایی را افزایش داده و دسترسی به متخصصانی که منابع و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهند، تسهیل می‌سازد.

مؤسسات بزرگ حسابرسی از آخرین فناوری برای ارتقای حسابرسی و ارزیابی ریسک و تجزیه و تحلیل حجم بیشتری از داده‌ها استفاده می‌کنند. متخصصان حسابرسی و خدمات اطمینان‌بخشی با استفاده از قدرت هوش مصنوعی مشتریان را قادر می‌سازند تا با چالش‌های امروزه  بهتر روبرو شوند و از فرصت‌های نوظهور فردا استفاده کنند.

هوش مصنوعی به مؤسسات حسابرسی کمک کرده تا حسابرسی‌های بهتری را برای این مشتریان انجام دهند، زیرا به شناسایی حوزه‌هایی که خطر تحریف بااهمیت در آن ها بزرگ‌تر است کمک می‌کند و امکان تحلیل مجموعه‌های هرچه کامل‌تری از داده‌ها و تراکنش‌ها را فراهم می‌سازد.

علاوه بر ارزیابی ریسک، حسابرسان از هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • به جای اتکا به نمونه‌گیری، گروه‌های کاملی از داده‌ها و تراکنش‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این منجر به حسابرسی کامل‌تر می‌شود و به حسابرسان کمک می‌کند تا ناهنجاری‌هایی را شناسایی کنند که مورد بررسی بیشتر قرار می‌دهند. همچنین تضمین می‌کند که تراکنش‌های کوچک‌تر در سطحی از بررسی قرار می‌گیرند که قبلاً به دلیل محدودیت‌های ناشی از «اهمیت» نادیده گرفته می‌شدند.

  • کارهایی را که زمانی به صورت دستی انجام می‌شد، خودکار می‌کند، و به حسابرس اجازه می‌دهد تا روی کارهایی تمرکز کند که نیاز به قضاوت آنها دارد.

  • در شرایطی که تقلب کشف می شود، حسابرسی صورت های مالی را با حسابرسی دادگاهی همگرا می‌سازد.

در مجموع، به دلیل این فناوری‌های نو، حسابرسان از توان حسابرسی مستمر یا تحلیل مستمر ریسک در طول سال برخوردار خواهند بود، و پس از پایان سال، تغییرات قابل‌توجه‌ای در ارزیابی‌هایشان رخ نمی‌دهد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.