نرم افزارحسابداری صدگان

جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ چقدراست؟

8 6,850

حسابداراپ

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از تعیین میزان جریمه بکارگماری اتباع خارجی غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ، بابایی در همین رابطه و در خصوص کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی فاقد پروانه کار استفاده می نمایند گفت:بر اساس بند ( ج ) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

پندار سیستم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین با اشاره به اشتغال اتباع خارجی در استان گفت: اشتغال افراد تبعه خارجی در استان منوط به دریافت مجوز فعالیت و پروانه کار است و اگر کارفرمایان نسبت به بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار اقدام نمایند بر اساس قانون جرم و تخلف است که با عنایت به مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱/۷۶۹/۴۲۸ ریال ( یک میلیون و هفتصد و شصت و نه هزار و چهارصد و بیست و هشت ریال ) بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر اتباع خارجی ، معادل ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۸/۸۴۷/۱۴۰ ریال جریمه خواهند شد که کارفرمایان باید به‌عنوان جریمه پرداخت نمایند. بابایی در ادامه افزود: با توجه به این میزان جریمه سنگین، کارفرمایان باید از به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در استان جلوگیری کنند چرا که هر تبعه بیگانه ای که بخواهد اشتغالزایی داشته باشد بنابراین یک فرصت شغلی برای جوانان ایرانی از بین خواهد رفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خاتمه تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.و همچنین در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه،کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

محل تبلیغ شما

8 نظرات
  1. لفقافا می گوید

    تا با الان که رسیدگی نشده است

  2. am می گوید

    سلام.تا زمانی که اتباع افغانی هستن به ایرانی جماعت کار نمی‌دن واسه کار باید التماس کنی

  3. نادر می گوید

    امیدوارم رسیدگی بشه،اگر یه زره شرافت داشته باشه هیچکس نیروی کار خارجی نباید بیاره،چون جوان ایرانی بیکار میشه،بعد معتاد میشه بعد از کجا معلوم همون بیکارمعتاد،مجبور نشه بره زن و بچه همون کارخونه دار رو خفت کنه::::؟؟؟؟؟ پس بفهمیم که باید به فکر همدیگه باشیم چون هممون توی یک کشتی هستیم و اگه هر جای این کشتی سوراخ بشه برای ما فرقی نداره و هممون غرق میشیم!!!

  4. حسین می گوید

    کجای کاری .یه کارخونه تو اصفهان شهرک صنعتی مورچه خورت حدود ۴۰۰ نفر افغانی استخدام کرده!!!!!

  5. یاس می گوید

    اخراج افغانها از ایران مردم به فکر باشین افغانیها مثل مور و ملخ تو کشور رخنه کردن باید خودمون فکر باشیم

  6. عاشق پهلوی می گوید

    در شمال کشور از رستورانها و کافی شاپ ها تا صنعت ساختمان و باغداری و همه بخشهای غذایی افغانی هستند ، بدون کارت سلامت بهداشت ، ودر همان رستوران یا کافیشاپ بدون امکانات بهداشتی مثل حمام زندگی میکنند .

    یا مسئولین خوابن یا ؟؟؟

  7. ایرانی می گوید

    چه جریمه‌سنگینی !!!

  8. حسام می گوید

    در صورت مشاهده استفاده از نیروی کار اتباع غیر مجاز ، از طریق تماس تلفنی به اداره کار امور اجتماعی شهر خود اطلاع رسانی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.