نرم افزارحسابداری صدگان

ایران‌چک‌های ۲۰۰ هزار تومانی به بازار می‌آید

0 749

حسابداراپ

ایران‌چک‌های ۲۰۰ هزار تومانی که برای اولین‌بار (دیروز ۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۱) منتشر شده است، به زودی و با رنگ آبی و طرح سد کارون وارد بازار خواهد شد.

این ایران‌چک‌های جدید دارای ویژگی‌های امنیتی متعددی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نخ امنیتی پنجره‌ای هولوگرافیک

 این نخ دارای پوشش ویژه‌ای است که در مقابل نور و با تغییر زاویه دید، به صورت هفت رنگ دیده می‌شود. همچنین روی آن عدد ۲.۰۰۰.۰۰۰ به صورت لاتین درج شده است.

۲- نخ امنیتی پنهان 

نخ امنیتی پلی‌استر فلورسنتی به همراه عبارت «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، زیر نور ماوراء بنفش در سه رنگ قرمز، آبی و سبز نمایان می‌شود.

۳- چاپ برجسته

این نوع چاپ با انگشتان دست به سهولت قابل لمس و شناسایی است. تصویر اصلی روی ایران چک، عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ارزش اسمی ایران‌چک به این روش چاپ شده‌اند.

 ۴- واترمارک

تصویر سه‌بعدی پرتره حکیم ابوالقاسم فردوسی به شکل مخفی در خمیره کاغذ قرار گرفته و در مقابل نور به راحتی قابل رؤیت است.

۵- تصویر مکمل

قسمتی از عدد ۲.۰۰۰.۰۰۰ در رو و قسمتی دیگر از آن در پشت اسکناس چاپ شده که در مقابل نور همدیگر را تکمیل کرده و این عدد را به صورت کامل نمایان می‌سازد.

پندار سیستم

۶- مرکب حرارتی

رنگ به کار گرفته‌شده در چاپ آرم بانک مرکزی به گونه‌ای است که با لمس انگشتان دست و افزایش گرما، ناپدید و پس از سرد شدن مجدداً ظاهر می‌شود.

۷- الیاف فلورسنتی نامرئی

 در فرایند ساخت کاغذ ایران‌چک از الیاف فلورسنت نامرئی استفاده شده است که زیر نور ماوراء بنفش، در رنگ‌های مختلف قابل مشاهده است.

 ۸- شماره سریال

چاپ شماره سریال‌ها با استفاده از مرکب قرمز و مشکی فلورسنت انجام شده و تحت تابش نور ماوراء بنفش به طلایی مایل به زرد و سبز تغییر طیف می‌دهند.

۹- چاپ با مرکب فلورسنت

نوعی مرکب که در چاپ افست بخش‌هایی از زمینه  به کار رفته است. این مرکب با تابش نور ماوراء بنفش، بازتاب نور شدید داشته و به رنگ سبز فسفری تغییر می‌کند.

۱۰- ریزنوشته (میکروپرینت) 

نوشته‌های بسیار ریزی که با ابزار بزرگ‌نمایی قابل رؤیت هستند و فقط دستگاه‌های چاپ امنیتی قادر به چاپ آنها هستند.

۱۱- طراحی خطی سه‌بعدی (مدالین)

نوع ویژه‌ای از طراحی امنیتی است که در آن نقوش به صورت برجسته به نظر می‌آیند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.