نرم افزارحسابداری صدگان

سامانه تراز رونمایی شد

0 816

حسابداراپ

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مراسم “رسم درستکاری” و رونمایی از سامانه “تراز” با بیان اینکه باید سعی کنیم مانع کمتری در مسیر فعالیت‌های اقتصادی فعالان خوش حساب و درستکار کشور ایجاد‌کنیم، اظهار کرد: در گذشته نظام پاداش و جزا هیچگاه به سود تولیدکنندگان و صادرکنندگان نبوده، بلکه بیشتر فعالان بخش غیرمولد سود برده‌اند که باید این رویکرد را تغییر دهیم.

وی افزود: تغییر این رویکرد بسیار سخت است، چراکه باید به عادت رسوب کرده طی چندین دهه نفوذ و آن را اصلاح کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه پاداش باید متعلق به فعالان اقتصادی خوش حساب و قانونمند و منضبط باشد، تأکید کرد: باید به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم.

پندار سیستم

خاندوزی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در دو سال پیاپی نرخ مالیات را کاهش دادیم، امسال ۷۷ درصد اظهارنامه‌ها را بدون اینکه وارد فرآیند رسیدگی و بررسی شویم پذیرفته‌ایم و به آن‌ها اعتماد کرده‌ایم.

وی با اشاره به سامانه تراز گفت: ۵۰ قلم اطلاعاتی مربوط به ۵۰۰ هزار شرکت به کمک وزارت صمت را در ۳۰ شاخص و ۵ مولفه ویژه اعم از مسئولیت پذیری، شفافیت صورت‌های مالی، نداشتن معوقات مالی، پرداخت به‌موقع حقوق گمرکی و نداشتن تعهد ارزی عقب مانده، بررسی کردیم که این اطلاعات در سامانه وارد شده است و شرکت‌ها براساس آن رتبه‌بندی شده‌اند که در این مراسم از تعدادی از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وزیر اقتصاد از راه اندازی دفتر خدمات‌دهی ویژه به فعالان اقتصادی واقعی، درستکار و قانونمند خبر داد و افزود: از امروز دفتر پیگیری ویژه در وزارت اقتصاد راه انداری خواهد شد که همه شرکت‌ها و فعالان اقتصاد درستکار و قانونمند که در سامانه تراز قرار دارند بتوانند از خدمات ویژه برخوردار شوند و تسهیل‌گری برای آن‌ها صورت گیرد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.