نرم افزارحسابداری صدگان

خدمات تامین‌اجتماعی برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران

0 775

حسابداراپ

خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان به دو دسته خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی تقسیم می‌شود و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از جمله مهم‌ترین خدمات بلندمدت این سازمان است.

شرایط و مقررات بیمه زنان خانه‌دار و دختران

زنان خانه‌دار و نیز دخترانی که در رده سنی بین ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

انواع نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران

سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. دستمزد مبنای محاسبه و پرداخت حق بیمه این افراد نیز بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند متناسب با سن و سابقه، دستمزد مورد نظر را انتخاب و حق بیمه خود را برمبنای آن پرداخت کنند.

نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود، یعنی بیمه‌شده با انتخاب این نرخ و پرداخت حق بیمه، بعد از رسیدن به شرایط سن و سابقه قانونی، می‌تواند بازنشسته شود و اگر خدای ناکرده پس از رسیدن به سن بازنشستگی فوت کند، بازماندگان وی برمبنای مقررات تأمین‌اجتماعی و در صورت احراز شرایط قانونی، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. نرخ دیگر حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران ۱۴ درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای این نرخ پرداخت حق بیمه تعریف شده است. کامل‌ترین نوع خدمات هم در نرخ ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است. در سال ۱۴۰۱ و برمبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برای این سال، در شش ماهه دوم این سال حداقل حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران در صورت انتخاب نرخ ۱۲ درصد حدود ۵۰۲ هزار تومان، در صورت انتخاب نرخ ۱۴ درصد حدود ۵۸۵ هزار تومان و در صورت انتخاب نرخ ۱۸ درصد حدود ۷۵۲ هزار تومان است.

پندار سیستم

بیمه زنان خانه‌دار یا دخترانی که تحت پوشش بیمه خدمات درمانی همسر یا والدین خود هستند، چگونه است؟

اگر زنان خانه‌دار یا دختران، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی همسر یا والدین خود باشند، برای استفاده از خدمات بیمه درمان، نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند و می‌توانند کماکان از پوشش بیمه‌ای به تبع همسر یا والدین خود استفاده کنند؛ اما سایر متقاضیان بیمه زنان خانه‌دار و دختران در صورت تمایل به استفاده از بیمه درمان تأمین‌اجتماعی، می‌توانند پرداخت سرانه درمان را نیز انتخاب کنند و از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز استفاده کنند. سرانه درمان هر ساله بنا بر مصوبه هیأت محترم وزیران تعیین می‌شود که در سال ۱۴۰۱ به ازای هر نفر ۹۱ هزار تومان تعیین شده است.

زنان خانه‌دار و دخترانی که در حال حاضر اشتغال به کار ندارند و بیمه آنها متوقف شده، شامل این طرح می‌شوند؟

زنان خانه‌دار و دخترانی که در سال‌های گذشته، بیمه‌شده بوده‌اند و سابقه قبلی پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین‌اجتماعی دارند و به هر دلیلی در حال حاضر اشتغال ندارند، می‌توانند این نوع بیمه را انتخاب و نسبت به ادامه بیمه‌پردازی و تکمیل سابقه بیمه‌پردازی تا رسیدن به سن بازنشستگی اقدام کنند. علاوه بر این افرادی که درقالب بیمه زنان خانه‌دار و دختران، بیمه‌پردازی می‌کنند، در صورت اشتغال در سال‌های قبل، مدت پرداخت حق بیمه در قالب طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران به سوابق بیمه مؤثر در بازنشستگی آنان افزوده خواهد شد.

چطور برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران ثبت‌نام کنیم؟

ثبت‌نام در طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران سازمان تأمین‌اجتماعی و پرداخت حق بیمه ماهانه این طرح بیمه‌ای، بسیار ساده است و هیچ نیازی به مراجعه به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نیست. با استفاده از رایانه شخصی یا حتی گوشی موبایل، می‌توان پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir تمام مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه را در مسیر منوی بیمه‌شدگان/ بیمه‌شدگان خاص / انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران انجام داد. در این سامانه، شرایط متقاضی از نظر سن و سابقه قبلی پرداخت حق بیمه بررسی شده و در صورت احراز شرایط، تنها با چند کلیک ساده می‌توان با انعقاد قرارداد و پرداخت ماهانه حق بیمه، تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار و دختران قرار گرفت و از مزایای این طرح بیمه‌ای استفاده کرد.

همچنین امکان عقد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن “تأمین من” که از سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir  یا کافه بازار قابل دریافت و نصب بر روی گوشی‌های هوشمند است نیز وجود دارد.
اگر هم به رایانه یا گوشی تلفن همراه دسترسی ندارید، برای انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانید به یکی از شعب یا کارگزاری های رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین همکاران ما در مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در تمام ساعات شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل برای راهنمایی و رفع مشکلات احتمالی شما، در خدمت خواهند بود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.