نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه نرخ‌گذاری مشاورین املاک تغییر کرد

0 962

حسابداراپ

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز هیات دولت بسته پیشنهادی که پیش از این از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بهای این بازار تقدیم شده بود مورد بحث و بررسی تفصیلی قرار گرفت.

وی افزود: این موضوع قبلا یک بار توسط هیات دولت بحث و به کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی ابعاد حقوقی موضوع، ارجاع داده شده بود تا جوانب حقوقی این مساله بیشتر مورد بررسی قرار گیرد پس از آن مجددا به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و در جلسه امروز هیئت دولت به تصویب رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: در این آیین نامه که به منظور ساماندهی به بازار مسکن و اجاره‌بها پیش‌بینی شده است هم درباره تسریع و تسهیل در اختصاص تسهیلات حوزه کمک ودیعه مسکن احکامی مقررشده است، برای اینکه مردم با سهولت بیشتری را بتوانند منابعی که برای کمک هزینه تسهیلات در نظر گرفته شده در اختیار قرار بگیرد.

پندار سیستم

بهادری جهرمی تصریح کرد: برای موجرانی که همراهی بیشتری با مستاجر را در نرخ اجاره‌بها و تمدید های بلند مدت اجاره مسکن داشته باشند  مشوق هایی پیشنهاد شده که وزارت اقتصادبا همکاری وزارت راه در نظر بگیرد.

وی افزود: یکی از نکات مهم این آیین نامه تغییر در شیوه نرخ گذاری خدمات مشاورین املاک است یکی از عواملی که از عوامل مخرب در بازار مسکن است نحوه محاسبه نرخ خدمات مشاورین اتحادیه املاک و مسکن است که درصدی از نصاب معامله بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در این آیین ‎نامه مقرر شد درصدی از ارزش معاملاتی املاک که مطابق قانون مالیات‎ها مشخص می ‎شود، درصدی از همان ارزش به عنوان حق الزحمه مشاوران املاک تعیین شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد با این تغییر در نحوه شیوه محاسبه خدمات مشاورین املاک، تغییری جدی در این حوزه شاهد باشیم. البته باید فرایندهای قانونی را  در اتحادیه و هیات نظارت اتحادیه طی کند تا به صورت نهایی ابلاغ شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.